تعمیر چیلر در تهران

تعمیرات کمپرسور چیلر چگونه انجام می شود؟

یکی از بخش‌‌ های ضروری در هر ساختمان امروزی، سیستم تهویه مطبوع است که نقش بسیار مهمی دارد. یکی از این سیستم‌ های تهویه مطبوع چیلر است که موارد استفاده گسترده‌ ای در شرایط مختلف دارد. بخش های مختلف سیستم چیلر به مرور زمان دچار مشکلاتی خواهند شد، ولی با دسترسی به خدمات سرویس چیلر سقفی، جذبی، تراکمی و… می‌ توانید این مشکلات را پشت سر بگذارید. در این میان آشنایی با روند تعمیر چیلر و بخش‌ های مختلف آن برای استفاده کنندگان از این سیستم ها باعث می‌ شود تا بتوانند انتخاب‌ های هوشمندانه‌ تر و درستی داشته باشند. در ادامه این مطلب از سایت کهربا تهویه قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که تعمیرات کمپرسور چیلر چگونه انجام می شود.

 

تعمیرات چیلر

اطلاعات اولیه لازم برای تعمیرات کمپرسور چیلر

بهتر است قبل از اینکه مستقیماً سراغ تعمیر چیلر و کمپرسور آن برویم، با بخش کمپرسور بیشتر آشنا شوید. به طور کلی انواع کمپرسورهای به کار رفته در سیستم تهویه مطبوع را می‌ توان به دو دسته حالت نیمه بسته یا semi hermetic و بسته یا hermetic تقسیم کرد. هر کدام از این محصولات نیز دارای انواع متفاوتی هستند که باعث می‌ شود انتخاب از بین آنها برای مشتریان کمی سردرگم کننده باشد. از همین رو شرکت‌ هایی که در زمینه تولید کمپرسور چیلر فعالیت دارند، برای ساده‌ تر کردن کار مشتریان، یک دفترچه راهنما در اختیار آنها می‌ گذارند تا به این صورت امکان انتخاب هوشمندانه‌ تر برای آنها فراهم باشد.

نکات مهم در زمان تعمیر کمپرسور چیلر تراکمی

فردی که در زمینه تعمیر چیلر جذبی یا سرویس چیلر سقفی فعالیت می‌ کند، قبل از شروع تعمیرات کمپرسور چیلر حتماً باید نکات مهمی را مدنظر قرار دهد. این موارد را در ادامه با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • قبل و بعد از تعمیر حتماً باید تست لرزش کمپرسور به صورت دقیق انجام شود.
  • در صورت نیاز باید حتماً سیم پیچی موتور کمپرسور چیلر را در زمان تعمیر چیلر باز کرده و بررسی نمایید.
  • در زمان سرویس چیلر سقفی یا سایر انواع چیلر حتماً باید قطعات حساس آن مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز تعویض شوند.
  • در شرایطی که مشکل به وجود آمده برای کمپرسور چیلر به دلیل نابالانس بودن روتورها است و باید حتما نسبت به بالانس کردن آنها اقدام کنید.
  • انواع کمپرسور ممکن است دارای تلورانس باشند که باید حتماً آنها را اندازه گیری کرده و تنظیم نمایید.

نکات مهم در زمان تعمیر کمپرسور چیلر پیستونی

در ادامه نکاتی که برای تعمیر کمپرسور پیستونی چیلر باید مد نظر قرار دهید را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • در زمان تعمیر چیلر وقتی مشکل از کمپرسور است و صدای نامناسب از آن به گوش می‌ رسد، بهتر است حتما نسبت به انجام تست صدای مجاز و لرزش اقدام کنید.
  • برای تعمیر این کمپرسورها معمولاً یک لیست وجود دارد که طبق آن می‌ توانید فشار روغن کمپرسور و فشار ساکشن را ثبت کرده و طبق آن تصمیم گیری‌ های لازم را انجام دهید.
  • در شرایطی که مجبور به باز و بسته کردن کمپرسور چیلر هستید، باید حتماً لقی‌ ها و تلرانس آن را اندازه‌ گیری کرده و با میزان مجاز اعلام شده توسط کارخانه همسان نمایید.
  • حتماً برای تعویض قطعات سراغ لوازم یدکی و قطعات اصلی و اورجینال بروید.
  • دقت اندازه گیری میزان تلرانس‌ ها و لقی‌ ها در زمان نصب بخش‌ های مختلف روی کمپرسور باید تا 0.00005 اینچ باشد.
  • بعد از جدا کردن تمامی قطعات و اجزای مختلف کمپرسور چیلر باید آنها را با حلال‌ های مخصوص شستشو دهید.
  • بعد از اینکه تعمیرکار چیلر اقدام به باز کردن کمپرسور کرد، باید حتماً علت خرابی طی یک گزارش به کارفرما اعلام شود.

تعمیر کمپرسور اسکرو چیلر

یکی از انواع کمپرسور پرکاربرد در چیلر را با نام کمپرسور اسکرو می‌ شناسند و روند تعمیرات آنها شامل موارد زیر می‌ شود:

  • میزان لرزش و صدا را به همراه آمپر مصرفی کمپرسور در لیست مربوط به این کار ثبت نمایید.
  • برای بررسی بهتر وضعیت کمپرسور فشارهای آن را به همراه نتیجه تست راه اندازی کمپرسور درون لیست مربوطه ثبت کنید.
  • روند مونتاژ مجدد بخش‌ های باز شده کمپرسور باید با لقی‌ ها و تلرانس که توسط شرکت تولید کننده مجاز شمرده شده است، مطابقت داشته باشد.
  • پوسته کمپرسور و اسکرو‌ها در چیلر باید با استفاده از متال اسپری گرم یا متال اسپری سرد ترمیم شوند.
  • با ابزارهای مخصوص باید بلبرینگ‌ ها را از روی اسکرو بیرون بکشید و سلامت آنها را مورد بررسی قرار دهید.
  • به تلرانس و برق اعلام شده توسط کارخانه سازنده توجه داشته باشید.
  • در زمان سرویس چیلر سقفی یا زمان تعمیر چیلر جذبی وقتی قصد باز کردن کمپرسور را دارید، باید حتماً با استفاده از حلال‌  مخصوص، بخش‌ های متفاوت آن را شستشو دهید.
  • قبل از همه چیز اجزا و بخش‌های مختلف چیلر و کمپرسور را جدا سازی کرده تا به علت اصلی خرابی کمپرسور دست پیدا کنید. همچنین در مراحل اولیه کار باید حتما علت خرابی در یک گزارش به کارفرما اعلام گردد.

تعمیر چیلر در تهران

زمان مناسب برای تعمیر چیلر

سوال اصلی که در این میان بدون پاسخ می‌ ماند این است که چه زمانی برای تعمیر کمپرسور چیلر مناسب خواهد بود. نشانه‌ های مختلفی هستند که به ما خبر از خرابی کمپرسور چیلر می‌ دهند. متخصصین فعال در زمینه تعمیر چیلر جذبی یا سرویس چیلر سقفی و سایر انواع محصولات وقتی برای انجام سرویس‌ های دوره‌ ای به محل مراجعه می‌ کنند، می‌ توانند سلامت بخش‌ های مختلف این تجهیزات را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز به تعمیرات، آن را به شما اعلام کنند. پس برای کاهش هزینه‌ ها و زحمات مربوط به تعمیر چیلر، سرویس دهی دوره‌ ای را جدی بگیرید. همچنین هرگونه صدای نامتعارف از چیلر به گوش رسید را جدی بگیرید و آن را با افراد متخصص در میان بگذارید. چرا که در صورت بی اهمیتی نسبت به چنین موضوعی شاهد افزایش هزینه‌ های متوسط برای تعمیرات خواهید بود.

سخن نهایی
در شرایطی که شاهد خرابی کمپرسور چیلر هستید، بهتر است به نمایندگی‌ های معتبر و افراد متخصص در زمینه تعمیر چیلر مراجعه کنید. در بسیاری از موارد مشاهده شده افراد سراغ تعمیرکاران بی تجربه می‌ روند و همین باعث می‌ شود تا شاهد خراب شدن سایر قسمت‌ های چیلر باشند. همین در نهایت افزایش هزینه‌ ها را برای آنها به دنبال خواهد داشت. همچنین در زمان تعمیرات کمپرسور چیلر نوع قطعات یدکی مورد استفاده نیز تاثیر بسیاری روی نتیجه نهایی کار دارد. پس سراغ ارائه‌ دهندگان خدماتی بروید که علاوه بر در اختیار داشتن نیروی متخصص، از لوازم یدکی اصل و اورجینال استفاده می‌ کنند. متخصصین ما در سایت کهربا تهویه آماده‌ اند تا راهنمایی‌ های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

سوالات متداول

هزینه تعمیر کمپرسور چیلر چقدر است؟

بسته به مشکل به وجود آمده و نوع کمپرسور چیلر شما پاسخ این سوال می‌ تواند متفاوت باشد که متخصصین کهربا تهویه امکان دادن پاسخ دقیق به این سوال را خواهند داشت.

برای تعمیر کمپرسور چیلر چه اقداماتی باید انجام داد؟

ابتدا باید به سراغ متخصصین تعمیرکار بروید و علت به وجود آمدن این مشکل را پیدا کنید. مراحل بعدی در این مطلب برای شما توضیح داده شده است.

قطعات یدکی مربوط به کمپرسور چیلر را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت هایی که محصولات خود را با ضمانت نامه معتبر به فروش می‌ رسانند، بهترین گزینه برای شما هستند.

چطور فرد مناسب برای انجام خدمات تعمیر چیلر را بیابیم؟

شرکت‌ هایی که قطعات یدکی و محصولات خود را با ضمانت نامه معتبر در اختیار مشتریان قرار می‌ دهند، بهترین گزینه‌ ها برای شما خواهند بود.