تعمیرکار چیلر

تعمیر برد چیلر چگونه انجام می شود؟

تعمیر برد چیلر و سیستم‌ های برودتی جزو تخصصی‌ ترین و حساس‌ ترین انواع تعمیرات در زمینه دستگاه‌ ها و سیستم‌ های ساختمانی محسوب می‌ شود. مشکلات مختلفی ممکن است بر اثر دلایل گوناگون برای برد چیلر به وجود آیند که تعمیر آن باید توسط متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای و مجرب صورت بگیرد. چیلر از قطعات گوناگونی تشکیل شده است که برد یکی از اصلی‌ ترین اجزای آن است و در صورت بروز ایراد باید به سرعت بررسی و مورد تعمیر قرار بگیرد؛ زیرا ممکن است باعث پیشرفت آسیب و بیشتر شدن هزینه تعمیر گردد. همچنین در صورت خراب شدن برد، دستگاه چیلر از کار می‌ افتد و دیگر عمل خنک سازی را انجام نمی‌ دهد.
در این مقاله از کهربا تهویه قصد داریم به بررسی چگونگی تعمیر برد چیلر بپردازیم. اگر شما هم قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورید با ما همراه باشید.

 

تعمیر چیلر در تهران

خراب شدن و تعمیر برد چیلر

برد کنترل جزو بخش‌ های اصلی چیلر به شمار می‌ رود که فاکتورهای مختلفی مانند دما، فشار، سوئیچ‌ ها، اکسپنشن، اینورتر، ولتاژ و جریان برق مصرفی را مدیریت می‌ کند. در این بخش از چیلر سنسورهای گوناگونی برای کنترل و بررسی دمای آب ورودی، دمای آب خروجی، دمای بدنه اواپراتور، دمای محیط، دمای ساکشن و دمای دیس شارژ در نظر گرفته شده است. ممکن است این قطعات برد چیلر در اثر عوامل مختلف مانند تمام شدن عمر مصرفی، نوسانات برق و … دچار مشکل و یا حتی سوختگی و خرابی کامل شوند.
در این صورت مسئله تعمیر برد چیلر به میان می‌ آید که باید به سرعت به آن رسیدگی شود. از دیگر دلایل خراب شدن برد چیلر می‌ توان به نشت ماده مبرد اشاره کرد. گاهی اوقات ماده مبرد که برای خنک کردن استفاده می‌ شود به درون دستگاه نشت پیدا کرده و باعث آسیب رسیدن به برد کنترل می‌ گردد. در صورتی که آسیب زیاد جدی نباشد، تعمیر برد چیلر را می‌ توان انجام داد. اما گاهی اوقات به خاطر درصد بالای خسارت مجبور به تعویض برد هستیم که بسیار هزینه‌ بر می‌ باشد.
از آنجایی که برد وظیفه کنترل کردن چیلر را بر عهده دارد، تعمیر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برد قلب چیلر محسوب می‌ شود و تمام اطلاعات لازم به آن وارد و از آن خارج شده و دستورات صادر می‌ گردند. اگر چیلر شما روشن نمی‌ شود یا کمپرسور کار نمی‌ کند یا کدهای خطا نمایان می شوند، اولین قسمت برای بررسی کردن برد چیلر است. ممکن است یکی از سنسورها از کار افتاده باشد یا بخش دریافت اطلاعات و پردازش برد متوجه مقدار ارسالی سنسورها نشود.
تمامی اطلاعات ورودی و خروجی برد اصلی چیلر از طریق نشانگر تاچ اسکرین رنگی دریافت و ارسال می‌ شوند که از طریق چهار سیم رو بردی یا بی سیم ارتباط برقرار می‌ کنند. گاهی ممکن است این نشانگر و یا سیم‌ های رابط آن دچار مشکل شوند و برد به درستی اطلاعات را دریافت و یا ارسال نکند. از این رو برای تعمیر برد چیلر سقفی و یا تعمیر چیلر جذبی باید به متخصصان مراجعه کنید.

 

تعمیرکار چیلر

هزینه تعمیر برد چیلر

هزینه تعمیر برد چیلر با توجه به مشکل به وجود آمده می‌ تواند متفاوت باشد. قیمت یکسان و مقطوعی را نمی‌ شود برای تعمیر برد چیلرها و سیستم‌ های برودتی ساختمان در نظر گرفت. هزینه تعمیر چیلر در تهران و شهرستان‌ ها نیز متفاوت است. زیرا برای تعمیر برد چیلر باید تعمیرکاران و متخصصان به محل ساختمان مراجعه کنند که در صورت دور بودن مسافت هزینه تعمیر بیشتر می‌ گردد. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر هزینه تعمیر برد چیلر می‌ توان به برند دستگاه، نوع چیلر، شرایط محیطی و موتورخانه، مرکز تعمیرات و خدمات، مدت زمان لازم برای تعمیر و … اشاره نمود.
شما می‌ توانید برای تعمیر برد چیلر خود به مجموعه کهربا تهویه که یکی از مراکز معتبر تعمیر چیلر تهران است مراجعه کنید. کارشناسان و تعمیرکاران ما از تجربه، مهارت و دانش بالایی برخوردارند و پس از بازدید و بررسی و قیمت دهی، در صورت موافقت شما، به سرعت کار خود را شروع کرده و با بهترین کیفیت اقدام به تعمیر برد چیلر شما می‌ کنند.

سوالات متداول

مشکلات رایج چیلرها چیست؟

علاوه بر خرابی برد چیلر مشکلات دیگری نیز برای سایر قطعات و اجزای آن ممکن است رخ دهد. از رایج‌ ترین مشکلات چیلرها می‌ توان روشن نشدن فن، خرابی کمپرسور، نشت ماده مبرد، بروز کدهای خطا، برفک زدن کمپرسور، اتصالی برق، خنک نشدن به اندازه کافی، دائم کار کردن کمپرسور و … اشاره نمود.

وظیفه برد چیلر چیست؟

برد مرکز کنترل چیلر محسوب می‌ شود و با استفاده از سنسورها و دیگر قطعات اطلاعات لازم را دریافت نموده و دستورات برای خنک کردن را صادر می‌ کند. برد چیلر تمام اجزای این دستگاه را به یکدیگر مرتبط نموده و آنها را مدیریت می‌ کند.

تعمیر برد چیلر چقدر هزینه دارد؟

هزینه تعمیر برد چیلر با توجه به عوامل مختلفی مثل برند چیلر، نوع خرابی، مدل و نوع چیلر، نوع ماده مبرد و … بستگی دارد. هزینه تعمیر برد چیلر در تهران با شهرستان ها نیز متفاوت است. از دیگر دلایل تاثیرگذار بر هزینه تعمیر برد چیلر می‌ توان به موقعیت مکانی ساختمان و مسافت اشاره نمود.

تعمیر چیلر جذبی با تعمیر چیلر تراکمی متفاوت است؟

سیستم چیلرهای جذبی و تراکمی با یکدیگر متفاوت می‌باشد و این دو نوع چیلر از دو راه مختلف اقدام به سرد کردن محیط می‌کنند. از این رو تعمیر برد چیلر تراکمی با چیلر جذبی متفاوت است.

برای تعمیر برد چیلر در تهران به کجا مراجعه کنیم؟

شما باید به مراکز مجاز و معتبر تعمیر سیستم‌ های سرمایشی برای تعمیر برد چیلر خود مراجعه کنید. یکی از این شرکت‌ ها که در زمینه تعمیر و سرویس دهی انواع تجهیزات همچون چیلر، مینی چیلر، کولر گازی، داکت اسپلیت و سردخانه توانسته خدمات باکیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد، کهربا تهویه است.
سرعت عمل بالا، استفاده از نیروهای متخصص و آموزش دیده، در اختیار داشتن لوازم یدکی اورجینال و باکیفیت و قیمت مناسب از مزیت‌ های مهم این مجموعه به شمار می‌ روند.