تعمیرکار پکیج

تعمیر و نگهداری پکیج

پکیج‌ ها از سیستم‌ های گرمایشی محل سکونت محسوب می‌ شوند که مانند هر سیستم گرمایشی و سرمایشی نیاز به نگهداری و تعمیر برای عملکرد بهتر دارند. تعمیر پکیج خانه کاری دشوار بوده و به همین دلیل بهتر است با انجام برخی نکات نگهداری موجب افزایش عمر دستگاه و جلوگیری از خرابی آن شد. در صورتی که با هر گونه مشکل در رابطه با پکیج خانه خود رو‌به‌رو شدید، می‌ توانید با کارشناسان کهربا تهویه تماس گرفته تا در کمترین زمان ممکن تعمیرکار پکیج در محل شما حاضر شده و به تعمیر پکیج بپردازد.
در این مقاله به معرفی نکات طلایی در رابطه با نگهداری پکیج برای جلوگیری از خرابی و علائم نشان‌ دهنده رسیدن زمان تعمیر پکیج پرداخته‌ ایم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

سوالات متداول درباره تعمیر پکیج

نکات طلایی در رابطه با نگهداری پکیج

نگهداری از هر سیستمی بهترین راه برای جلوگیری از خرابی و بی‌ نیازی آن به تعمیر است. زیرا تعمیر هم کاری زمانبر و پیچیده بوده و هم هزینه بیشتری نسبت به هزینه نگهداری به شما تحمیل می کند. با رعایت نکاتی که در ادامه گفته می‌ شود، طول عمر پکیج را افزایش خواهید داد.

بررسی دودکش پکیج

دودکش‌ ها باید دارای کلاهک‌ های ایمن و استانداردی باشند تا از جمع شدن مواد آلاینده و سمی در فضا جلوگیری کنند و به همین دلیل برای افزایش ایمنی پکیج بهتر است به طور مرتب از سلامت دودکش آن مطمئن شوید. به جز این مورد لازم است از باز بودن مسیر دودکش نیز اطمینان حاصل کنید تا امنیت مصرف‌ کننده دچار مشکل نشود.

بررسی کنترل فشار پکیج

یکی از کارهایی که باید به صورت روزانه انجام شود، بررسی کنترل فشار پکیج است. فشار پکیج باید بین 1 الی 1.5 بار باشد و در صورتی که این فشار نوسان پیدا کرد و یا پایین رفت و یا تا حدود 3 بار بالا رفت، نشان از تنظیم نبودن فشار پکیج خواهد بود.
در صورتی که فشار پکیج کمتر از حالت استاندارد است، لازم است با باز نمودن شیر پرکن فشار دستگاه را به حالت استاندارد آن در بیاورید. در صورتی که پس از انجام این مورد فشار دستگاه دوباره کاهش پیدا کرد، بهتر است با یک تعمیرکار پکیج تماس بگیرید زیرا ممکن است مشکل از نشتی در سیستم باشد و نیاز به تعمیر پکیج وجود داشته باشد. از طرفی در صورتی که فشار پکیج از حالت استاندارد بالاتر است، می‌ توانید با باز کردن شیر هواگیری موجب کاهش فشار پکیج شوید تا به فشار استاندارد برسد. لازم به ذکر است که در صورتی که فشار پکیج به صورت نوسانی بالا و پایین می‌ شود ممکن است این مشکل مرتبط به منبع دستگاه باشد و در این حالت نیز بهتر است با تعمیرکار پکیج برای سرویس و تعمیر پکیج تماس حاصل نمایید.

بررسی فیلترهای آب

فیلترهای آب پکیج‌ های دیواری باید دو الی سه ماه یک بار بررسی شوند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود. در سیستم لوله کشی پکیج ممکن است مواردی چون سنگ ریزه و شن وجود داشته باشد که هر کدام از آنها می‌ تواند موجب گرفتگی فیلترهای آب پکیج شود. با بررسی فیلترهای آب از انسداد این موارد در پشت فیلترها جلوگیری خواهید کرد.

تعمیر پکیج سعادت آباد

استفاده از محافظ برق

نه فقط پکیج که تمامی وسایل الکترونیک در خانه نیاز به یک محافظ برق استاندارد دارند تا از خرابی سیستم در اثر نوسانات الکتریکی جلوگیری کند. در نتیجه پس از خرید پکیج دیواری و نصب آن، نیاز مبرم به وجود یک محافظ برق خواهد بود تا از خراب شدن پکیج دیواری در اثر نوسانات برق جلوگیری کند.

انجام عمل رسوب‌ گیری

عمل رسوب‌ گیری یکی از مهم‌ ترین نکاتی است که در رابطه با نگهداری پکیج باید انجام دهید. آب دارای املاح و آلاینده‌ های مختلف بوده و به همین دلیل در طی زمان موجب ایجاد رسوب در قطعات می‌ شود و در پی آن، نفوذ رسوب در اجزای دستگاه موجب به وجود آمدن مشکلات بسیاری می‌ شود و خرابی‌ هایی را نیز به دنبال دارد. با استفاده از رسوب‌ گیر می‌ توانید از بروز این مشکل جلوگیری نمایید.

سرویس فصلی پکیج

پکیج نیز مانند هر سیستم سرمایشی و گرمایشی نیازمند سرویس فصلی است تا هم از بروز مشکلات جلوگیری شود و هم طول عمر آن افزایش یابد. سرویس پکیج قبل از آغاز سرما برای بهبود کارکرد دستگاه اهمیت بالایی دارد. پکیج‌ ها از قطعات حساسی تشکیل شده‌ اند که قرار گرفتن این قطعات در برابر رطوبت و آب می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد و موجب نقص فنی در دستگاه شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی و همچنین کارکرد بهتر پکیج سرویس دوره‌ ای آن بسیار مهم خواهد بود.

علائم نشان‌ دهنده رسیدن به زمان تعمیر پکیج

درست است که با انجام نکات مربوط به نگهداری پکیج طول عمر آن افزایش می‌ یابد، ولی باز هم این سیستم گرمایشی ممکن است خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. در ادامه با علائمی که می‌ توان به عنوان زنگ خطر برای خراب شدن پکیج در نظر گرفت آشنا خواهید شد.

چکه کردن آب زنگ‌ زده

یکی از مواردی که می‌ تواند نشان‌ دهنده خراب شدن پکیج باشد، چکه کردن آب زنگ‌ زده از دستگاه است. در صورتی که چنین موردی را مشاهده کردید، به سرعت با تعمیرکار پکیج تماس بگیرید تا تعمیرکار در اسرع وقت به تعمیر و سرویس پکیج بپردازد.

مشاهده آب در اطراف تانک دستگاه

در صورتی که در اطراف دستگاه رطوبت وجود داشته باشد، ممکن است نشتی و یا شکستگی در مخزن به وجود آمده باشد. نشست مخزن به این دلیل شکل می‌ گیرد که با افزایش گرما در فلز، فلز منبسط شده و ترک می‌ خورد و این ترک خوردن خارج شدن آب را به دنبال خواهد داشت.

زنگ‌ زدگی و خوردگی دستگاه

مخازن دستگاه ممکن است درگیر زنگ‌ زدگی و یا خوردگی شوند. از این رو بهتر است به طور مرتب مناطق اطراف دریچه فشار، دریچه دما و اتصالات ورودی و خروجی چک شود تا در صورت مشاهده زنگ‌ زدگی و خوردگی اقدام به تعمیر پکیج نمایید.

تعمیر پکیج در غرب تهران

سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم نکاتی را در رابطه با نگهداری پکیج و افزایش طول عمر آن بیان کنیم و پس از آن مواردی را که می‌ توان به عنوان زنگ خطر خراب شدن پکیج در نظر گرفت نیز بیان کردیم. به وجود آمدن مشکل و خرابی در پکیج امری اجتناب‌ ناپذیر است و تنها می‌ توان با رعایت نکات نگهداری بروز این مشکل را به تعویق انداخت. در صورتی که با هر گونه مشکل در رابطه با پکیج دیواری خود مواجه شدید، می‌ توانید با کهربا تهویه تماس گرفته تا در کوتاه‌ ترین زمان ممکن یکی از کارشناسان خبره این تعمیرگاه در محل شما حاضر شود و به تعمیر پکیج بپردازد.