نمایندگی کولر گازی در فردیس کرج

تعمیر و نگهداری کولرگازی توسط خود شخص

استفاده از کولر گازی در فصول گرم سال کمک می‌ کند تا هوایی بهاری و خنک داشته باشید و از سوی دیگر این تجهیزات هوای تازه را درون محیط مورد نظرتان به جریان می‌ اندازند. اما کولرهای گازی نیز مثل سایر تجهیزات خنک کننده ممکن است به دلایل مختلف خراب شوند. در بیشتر موارد اصولی ترین روش برای تعمیر کولرگازی این است که سراغ افرادی بروید که در این زمینه تخصص و تجربه کافی دارند. همچنین کولرهای گازی در بازه‌ های زمانی مشخص نیاز به سرویس دهی دوره‌ ای دارند. انجام این سرویس دهی‌ کمک می‌ کند تا در بسیاری از موارد از وجود احتمالی آگاه شده و اقدامات لازم برای پیشگیری از خراب شدن کولر گازی را انجام دهید. اما باز هم اگر شخص سرویس دهنده اطلاعات کافی در زمینه سرویس دهی دوره ای نداشته باشد، نمی‌ تواند کار مفیدی انجام دهد. این روزها بسیاری به تعمیر و نگهداری کولر گازی توسط خود شخص فکر می‌ کنند و می‌ خواهند بدون کمک تعمیرکاران حرفه‌ ای روند تعمیرات و سرویس دهی کولر گازی را انجام دهند. در ادامه بیشتر در خصوص روند انجام تعمیرات و سرویس دهی‌ کولر گازی به صورت شخصی صحبت می‌ کنیم.

 

سرویس کولرگازی در البرز

 

اولین قدم تعمیرات و سرویس‌ دهی کولر گازی؛ آشنایی با این تجهیزات

مورد بسیار کلیدی در زمان تعمیر و نگهداری کولر گازی توسط خود شخص این است که قبل از همه چیز باید اطلاعات کافی در خصوص کولر گازی خود کسب کنید. دانستن اینکه روند دسترسی به بخش‌ های مختلف کولر گازی برند مورد نظرتان چگونه است، ایرادات متداول آن چیست و چطور می توان قطعات یدکی آن را تهیه و تعویض کرد؛ کمک زیادی به روند تعمیرات محصولات می‌ کند. تکنولوژی ساخت بالای کولرگازی‌ جدید ممکن است به گونه‌ ای باشد که افراد غیر متخصص نتوانند عمل تعمیرات آنها را انجام دهند و واقعا نیاز باشد تا با افراد حرفه‌ ای در این زمینه تماس بگیرند. همچنین نباید فراموش کنید که اگر بدون اطلاع و آگاهی بخشی از کولر گازی خود را دستکاری کنید، ممکن است شاهد خراب‌ تر شدن اوضاع باشید و همین باعث شود مجبور شوید برای تعمیر این تجهیزات هزینه بیشتری صرف کنید. پس اینطور می‌ توان گفت در بیشتر موارد شما باید «کار را به کاردان بسپارید» و فقط در شرایط خاصی خودتان از پس تعمیر و نگهداری کولر گازی بر می‌ آیید.

نگهداری کولر گازی توسط خود شخص

سرویس دهی یا نگهداری کولر گازی توسط خود شخص نیاز به اطلاعاتی دارد که کمک می‌ کند مراحل سرویس‌ دهی به درستی پیش روند و به سایر قسمت های کولر گازی آسیب نرسد. انجام سرویس کولر گازی شامل مراحل مختلفی است که هر کدام از آنها روی بخش خاصی از کولرگازی تمرکز دارد و وضعیت آن را بررسی و اصلاح می‌ کند. معمولاً در زمان سرویس دهی اعمالی مانند تمیزکاری، کنترل، باز کردن مسیر و… انجام می‌ شود. به گفته متخصصان هرچقدر این مراحل با ظرافت و دقت بیشتری انجام گردند، احتمال آسیب دیدن سایر قسمت‌ های کولر گازی به مرور زمان کاهش یافته و عمر مفید کلیه تجهیزات شما افزایش می‌ یابد. از سوی دیگر روند سرویس دهی یا نگهداری کولر گازی توسط خود شخص راحت‌ تر از انجام تعمیرات است و می‌ توان گفت نیاز به تخصص کمتری دارد. در بخش‌ های بعدی مراحل مختلف نگهداری کولر گازی توسط خود شخص را با هم بررسی می‌ کنیم.

تمیز کردن فیلتر کولر گازی
فیلترهای هوای موجود در کولر گازی به مرور زمان ممکن است کثیف شوند و همین امر باعث می‌ شود که هوا به سختی از آنها عبور کرده و راندمان کولر پایین بیاید. معمولاً فیلترهای استفاده شده روی این محصولات دارای عمر خاصی هستند و بسته به میزان آلودگی محیط و شرایط کاری در مدت زمان مشخصی کثیف شده و کارایی خود را از دست می‌ دهند. بسیاری از فیلترهای استفاده شده روی کولرهای گازی تا چند بار قابل استفاده‌ اند و این به شما اجازه می‌ دهد در زمان سرویس دهی آنها را بشویید و دوباره در محل خود قرار دهید. در فصول گرم سال بهتر است هر یک یا دو ماه این روال انجام شود تا به سایر قسمت‌ های کولر گازی فشار نیاید. همچنین اگر مشاهده کردید که عمر فیلتر به پایان رسیده است، باید یک فیلتر جدید خریداری کرده و آن را جایگزین فیلتر قدیمی کنید.

بررسی قسمت‌ های مختلف برای پیدا کردن نشتی
یکی از مشکلات متداول که ممکن است به مرور زمان برای کولر‌های گازی پیش بیاید سوراخ شدن لوله‌ های انتقال دهنده در اثر فرسایش است. نشتی گاز خنک کننده و نشتی سیستم تخلیه آب دو مشکل معمول در این قسمت هستند که باعث می‌ شود در زمان سرویس دهی بخش انتقال دهنده گاز و آب اهمیت بالایی پیدا کنند. همچنین بسیاری از متخصصان برخی از مشکل‌ های الکتریکی مانند اتصال به بدنه را در دسته بندی نشتی (از نظر تخصصی نشتی الکتریکی) قرار می‌ دهند. پس فراموش نکنید که در زمان سرویس دهی بخش‌ هایی از سیم‌ های انتقال دهنده‌ های الکتریکی که تحت فشار هستند را مورد بررسی قرار دهید. در ضمن فراموش نکنید که لوله‌ های استفاده شده بیرون از ساختمان بیشتر در معرض فرسایش و نشتی هستند، پس از بررسی وضعیت آن‌ ها غافل نشوید.

سرویس و نگهداری کویل در کولر گازی
کویل‌ های استفاده شده در کولر گازی و کویل کندانسور در طول زمان میزان گرد و غبار زیادی را به خود جمع می کنند. زیاد شدن گرد و غبار و آلودگی باعث می‌ شود میزان هوای عبوری از این قسمت کمتر شده و این قسمت‌ ها توانایی خنک سازی را از دست بدهند. به همین دلیل است که بسته به محیط  مورد نظر برای استفاده از کولر گازی، این قسمت ها باید به صورت شش ماه یا سالانه سرویس دهی شوند. این گرفتگی‌ ها و گرد و غبار بیشتر برای اپراتور و کندانسور به وجود می‌ آید، چرا که این قسمت‌ ها بیشتر در معرض آلودگی‌ های بیرونی هستند و آلودگی بیشتری را جذب خود خواهند کرد.

تمیز کردن و روغن کاری کولر گازی در زمان سرویس

برای تعمیر و نگهداری کولر گازی توسط خود شخص در زمان سرویس دهی باید قسمت‌ های متحرک یک کولر گازی را بشناسید. این اجازه می‌ دهد تا روند تمیز کاری و البته روغن کاری آنها بهتر انجام شود. انجام چنین فعالیت‌ هایی علاوه بر اینکه راندمان کولر گازی را افزایش خواهد داد، کمک می‌ کند که مصرف الکتریسیته این تجهیزات کاهش یابد و البته سر و صدای آنها در زمان کارکرد کمتر شود. پس فراموش نکنید که حتماً در زمان سرویس دهی موتور فن‌ها را روغن کاری کنید و پنل و کندانسور را بشویید تا عمر مفید کولر گازی افزایش شود. در ضمن با مشخص کردن دوره‌ های زمانی مشخص برای انجام این سرویس دهی ها، شاهد تاثیر گذاری بیشتر این فرآیندها خواهید بود.

تعمیر کولرگازی توسط خود شخص

بین تعمیر و نگهداری کولر گازی توسط خود شخص، این روند انجام تعمیرات پیچیده‌ تر و سخت‌ تر خواهد بود. چرا که ظرافت قسمت‌ ها و عملکرد آنها باعث می‌ شود روال انجام کارها دارای پیچیدگی بیشتری باشد. به همین صورت یک اشتباه کوچک در اولین مرحله باعث می‌ شود که شاهد خرابی بقیه قسمت‌ ها و افزایش خسارت به کولر گازی باشیم. پس پیشنهاد متخصصین کهربا تهویه به شما این است که سعی کنید ابتدا مشکلات رایج کولر گازی را بشناسید و تنها در صورتی که اقدام به تعمیر این محصولات کنید که مطمئن باشید از پس انجام مراحل تعمیرات بر می‌ آیید. معمولاً افرادی که در زمینه تعمیر و نگهداری کولر گازی تخصص دارند، می‌ دانند که چه مشکلی در عملکرد کولر گازی؛ نشانه خرابی چه بخشی از این محصولات است. مورد مهم بعدی که در زمان تعمیر کولرگازی حتماً باید به آن توجه کنید، استفاده از لوازم یدکی با کیفیت و اصل می‌ باشد. معمولاً در زمان خرابی قطعات مختلف کولر گازی نیاز به تعویض و جایگزینی آن قسمت‌ ها است.در صورتی که در این مرحله از قطعات بی‌ کیفیت و نامرغوب استفاده کنید، خواهید دید که در آینده سایر قسمت‌ های کولر گازی نیز به مشکل بر می‌خورد.

در این مقاله به این نتیجه رسیدیم که برای تعمیر کولر گازی باید با قطعات مختلف آن آشنا باشید. متخصصان ما در سایت کهربا تهویه آموزش ‌های لازم در زمینه تعمیرات تخصصی کولر گازی انواع برند‌ها را دیده‌اند. همچنین اطلاعات آنها در این زمینه به روز می‌باشد و همین اجازه می ‌دهد امکان آشنایی با ساختار کولر‌های گازی جدید را داشته باشید. تاکنون مقالات زیادی در خصوص مشکلات رایج کولر‌های گازی، نحوه عملکرد آنها، مراحل سرویس دهی و… در سایت ما منتشر شده است. مطالعه این مقالات برای اطلاع بیشتر و کسب آگاهی برای تعمیر و نگهداری کولر گازی توسط خود شخص می‌ تواند مفید واقع شود.