متخصص تعمیرات پکیج

تعمیر پکیج در غرب تهران

ما در این مقاله از کهربا تهویه بعنوان بزرگترین تعمیرکار پکیج در غرب تهران، قصد داریم متداول‌ ترین ایرادات پکیج و تعمیر آن را بررسی نماییم. با خواندن این مقاله شما اطلاعات مفیدی در رابطه با رایج‌ ترین ایرادات پکیج کسب می‌کنید. تا در صورتی‌ که دستگاه شما دچار هر یک از این مشکلات شد، بتوانید منشاء آن را پیدا کنید. همچنین ما سعی می‌ کنیم تا حد امکان، راه حل‌ های رفع ایرادات را بیان کنیم تا خودتان بتوانید با چند تکنیک ساده، نسبت به تعمیر یا عیب یابی پکیج‌ تان اقدام نمایید.

نحوه عملکرد پکیج دیواری

پکیج‌ های دیواری برخلاف آبگرمکن‌ های ایستاده بدون مخزن هستند. بعبارت دیگر آب از قبل ذخیره نمی‌ شود، بلکه به هنگام عبور از دستگاه حرارت دیده و گرم می‌ شود. یک مبدل حرارتی در درون محفظه و در کنار مشعل وجود دارد که گاز در آن می‌ سوزد.
وقتی شیر آب باز می‌ شود، آب سرد وارد آبگرمکن می‌ شود. جریان آب توسط سنسور تشخیص داده شده و مشعل روشن می‌ شود تا آب را توسط مبدل حرارتی گرم کند. آب از یک مسیر مارپیچی داخل مبدل حرارتی عبور می‌ کند تا بیشترین مقدار گرما را جذب کند. یک واحد کنترل الکترونیکی گاز را تعدیل می‌ کند تا دمای آب ثابت بماند.

رایج‌ ترین مشکلات پکیج‌ های دیواری و تعمیر آنها

از کار افتادن پکیج دیواری دردسرساز است، مخصوصا اگر در روزهای سرد زمستان اتفاق افتاده باشد. اما خوشبختانه برخی از مشکلات پکیج به‌ راحتی و با هزینه‌ کم قابل رفع شدن هستند. در ادامه به بررسی متداول‌ ترین ایرادات پکیج‌ های دیواری می‌ پردازیم و راه‌ حل تعمیر آنها را برای شما مخاطب عزیز توضیح می‌ دهیم.

آب مصرفی پکیج گرم نمی‌ شود

اگر آب مصرفی پکیج به‌ طور کامل سرد باشد، دو حالت را باید در نظر گرفت:

  •  در حالت اول شیر آب گرم باز است اما پکیج هیچ کاری انجام نمی‌ دهد. در این وضعیت سنسور دستگاه خراب است. سنسور پکیج در برخی مدل‌ ها فلومتر و در برخی دیگر فلوسویچ است. این سنسور در مسیر آب ورودی به پکیج قرار دارد و با جریان یافتن آب، سیگنالی به برد می‌ فرستد و شما تغییری را روی پنل دستگاه‌ تان متوجه می‌ شوید.
    برای رفع این ایراد، ابتدا آب ورودی پکیج را ببندید و سپس شیلنگ‌ های آب سرد و گرم زیر پکیج را باز کنید و آنها را به‌ صورت معکوس ببندید. سپس آب ورودی را باز کنید، شیر آب گرم را باز کرده و بعد از چند بار قطع و وصل آب ورودی شیلنگ‌ ها را سرجایشان ببندید. با این ترفند به احتمال 80% مشکل برطرف خواهد شد. زیرا در بیشتر موارد پروانه فلوسویچ و آهنربای فلومتر به دلیل رسوب، گیر می‌ کند و از حرکت باز می‌ ماند. با این کار شما مسیر آب را برعکس کرده و اگر گرفتگی باشد، صد در صد برطرف خواهد شد. در صورتی که با انجام این کار مشکل برطرف نشد، بایستی فلوسوئیچ یا فلومتر تعویض شود.
  • حالت دوم: سنسور تشخیص جریان داشتن آب ورودی عمل کرده اما آب مصرفی باز هم سرد است. در این وضعیت نیز باید دو حالت را بررسی کنید. اگر چراغ شعله پکیج روشن است و آب مصرفی سرد است، احتمال زیاد مشکل از بای‌ پس است. اگر چراغ شعله روشن نمی‌ شود، مشکل از پرشر سوئیچ هوا یا سنسور آن تی سی مصرفی است.
    البته همیشه به یاد داشته باشید که در تعمیر پکیج و عیب یابی ابتدا بایستی کد خطا بررسی شود. به عبارت دیگر، اگر پکیج در حین عمل کردن ارور داد، شما بایستی قبل از هرکاری دلیل ارور را پیدا کنید. بعنوان مثال در پکیج ایران رادیاتور مدل آنالوگ چراغ‌ های 40 60 70 به معنای خرابی پرشر هوا است.

پکیج دیواری سروصدای زیادی می‌ دهد

سروصدای غیر عادی پکیج علت‌ های زیادی دارد:

 دستگاه تراز نیست

اگر پکیج صاف و تراز نصب نشود یا در هنگام نصب قاب آن تحت فشار کج شود و به بدنه آن بچسبد، ممکن است بعد از مدتی سروصدای غیرعادی ایجاد کند.

 در داخل پکیج یا رادیاتورها هوا وجود دارد

با گذشت زمان همیشه مقداری هوا در درون پکیج یا لوله‌ های آن جمع می‌ شود که تولید صدایی شبیه قل قل می‌ کند. با هواگیری کردن سیستم می‌ توان به‌ راحتی این مشکل را حل کرد.

 سوپاپ‌‌ ها خراب است.

با گذشت زمان برخی از قطعات پکیج از جمله سوپاپ‌ ها فرسوده شده و موجب تولید صداهای غیرمعمول در پکیج می‌ شوند. در این حالت باید سوپاپ‌ ها تعمیر یا تعویض شوند.

مبدل اصلی رسوب گرفته است

عبور جریان آب از مبدل در طولانی مدت موجب رسوب گرفتن آن می‌ شود. برای حل این مشکل بایستی درون مبدل را با یک ابزار مخصوص تمیز و رسوب زدایی کرد.

لوله‌ کشی پکیج استاندارد نیست

لوله‌ کشی غیر اصولی و استفاده از لوله‌ های بی کیفیت می‌ تواند باعث ایجاد صدایی نظیر تق تق در پکیج شود. برای کم کردن صدا بهتر است از عایق و ضربه‌ گیر استفاده شود.

شمعک پکیج روشن نمی‌ شود

دلیل اصلی روشن نشدن شمعک، خرابی آن است. این قطعه بر اثر گرفتگی خراب می‌ شود. مجرای نازل شمعک، بسته بودن شیر پروانه‌ ای و یا گرفتگی صافی شمعک موجب خرابی و روشن نشدن آن می‌ شوند. اولین کاری که برای رفع این مشکل بایستی انجام بدهید، رسوب‌ زدایی کامل و دقیق شمعک است. در صورتی که مشکل حل نشد، به ترتیب قطعات ترموکوپل، سنسور جوش، سنسور دود و مکش و بویین پکیج را بررسی و از عملکرد صحیح آنها مطمئن شوید.

فشار آب گرم پکیج کم است

اگر مشکل از فشار کم آب لوله‌ کشی شهری نباشد، به احتمال زیاد لوله آب سرد ورودی به دستگاه رسوب گرفته است. این رسوب و جرم می‌ تواند مسیر جریان آب را مسدود کرده و فشار آن را کاهش دهد. جرمگیری لوله ‎‌ها اولین اقدامی است که باید انجام شود. سپس مبدل آبگرمکن، فیلتر، شیرآلات اصلی در آشپزخانه، حمام و سرویس باید بررسی و در صورت لزوم جرم گیری شوند. در نهایت اگر مشکل حل نشد، به سراغ پمپ آب مخصوص پکیج بروید و آن را بررسی کنید.

جرقه زن آبگرمکن دیواری خراب است

جرقه‌ زن یکی از قطعات مهم پکیج است که با آب سروکار دارد. بنابراین بعد از مدتی دچار رسوب می‌ شود. اگر نوک الکترود جرقه‌ زن کثیف و جرم گرفته باشد، جرقه ایجاد نمی‌ شود. در این حالت باید نوک الکترود را از هر گونه آلودگی تمیز کنید. اگر مشکل برطرف نشد، قطعات الکترومکانیکی وابسته به جرقه زن مانند پیزوالکتریک، فندک، وایر یا الکترود را بررسی کنید. در صورت خرابی هر یک نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام نمایید.

آب سرد و گرم می‌ شود و دمای ثابتی ندارد.

سرد و گرم شدن آب پکیج دلایل متفاوتی دارد که باید جداگانه بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود:

  • سنسور آب گرم خراب است. در صورت خراب بودن بایستی تعمیر یا تعویض گردد.
  •  پمپ ورودی خراب است و باعث نوسان آب ورودی شده است. قبل از تعمیر پمپ ابتدا فشار آب را بررسی کنید. در صورتی که نوسان داشت، مشکل از پمپ است و باید تعویض یا تعمیر شود.
  •  مبدل جرم گرفته است. برای رفع رسوب زدایی مبدل بایستی از اسید استفاده شود، اگر نمی‌ توانید رسوب‌ زدایی پکیج خود را انجام دهید، می‌ توانید از خدمات تخصصی سرویس پکیج دیواری مرکز تعمیر پکیج در غرب تهران بهره‌مند شوید.
  •  سنسور شوفاژ خراب شده و باید آن را تعویض کنید.
  •  پرشر خراب شده است. پرشر جریان آب در داخل دستگاه را کنترل می‌ کند. اگر پرشر خراب باشد یا قطع و وصل شود، موجب سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری می‌ شود.

تعمیرات تخصصی پکیج کهربا تهویه

مرکز تعمیرات پکیج کهربا تهویه ارائه دهنده‌ خدمات نصب، سرویس و تعمیر پکیج در تهران می‌ باشد. تکنسین‌ های این گروه با تجربه و دانش فنی تخصصی‌ ترین تعمیرات را در محل به شما ارائه خواهد داد. کلیه خدمات دارای ضمانت بوده و از قطعات یدکی اورجینال برای تعمیرات استفاده خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، درخواست تعمیرات و هماهنگی با ما تماس بگیرید یا فرم سفارش آنلاین را پر کنید.