تعمیر کولر گازی اسلامشهر

تعمیر کولر گازی در رباط کریم

5/5 - (2 امتیاز)

امروزه بسیاری از افراد برای سیستم سرمایشی محل زندگی و یا کار خود از کولرهای گازی استفاده می‌ کنند. کولرهای گازی به دلیل ویژگی‌ های خوبی که دارند خنک‌ کنندگی بهتری نسبت به کولرهای آبی از خود نشان می‌ دهند، از این رو بسیار مناسب استفاده در محیط‌ های شرجی هستند. کولر گازی مانند تمامی وسایل الکتریکی نیاز به یک متخصص برای نصب و تعمیر دارد؛ و خود فرد خریدار قادر به نصب و تعمیر آن نخواهد بود. از این رو لازم است در زمانی که کولر گازی دچار هر گونه مشکلی شد سریعا با یک تعمیرکار تماس گرفته تا از خرابی بیشتر آن جلوگیری شود. اگر ساکن شهر رباط کریم هستید، در زمینه تعمیر کولر گازی در رباط کریم می‌ توانید کار خود را به دست تعمیرکاران حرفه‌ ای کهربا تهویه بسپارید.

 

نصب و تعمیر کولر گازی

 

دلایل رایج خرابی کولر گازی

برای کولر گازی نیز مانند هر وسیله‌ ای خرابی پیش می‌ آید که این خرابی می‌ تواند جزیی و یا کلی باشد. در ادامه با مشکلات رایجی که برای کولرهای گازی رخ می‌ دهد، بیشتر آشنا می‌ شویم.

کثیف شدن فیلتر هوا

فیلتر هوا یکی از اجزای اصلی کولرهای گازی است و در صورت کثیف شدن می‌ تواند صدمات جبران‌ ناپذیری را به کولر وارد کند. از این رو لازم است هر چند وقت یک بار فیلتر هوای کولر گازی تمیز شود. این تمیز شدن در سرویس دوره‌ ای کولر گازی میسر خواهد شد. گفتنی است علاوه بر تعمیر کولر گازی در رباط کریم، در رابطه با سرویس سالیانه کولر گازی نیز می‌ توانید این مورد را به دست تعمیرکاران کهربا تهویه بسپارید.

کار نکردن برد الکتریکی

برد الکتریکی کولر گازی همان وسیله‌ ای در کولر گازی است که به کمک آن می‌ توانید دستگاه را روشن و خاموش کنید. اگر زمانی دستگاه شما روشن نشد، یکی از دلایل اصلی آن می‌ تواند به خرابی برد کولر گازی مرتبط باشد. در نتیجه لازم است تعمیرکاری را صدا کرده تا با چک کردن کولر گازی و در صورت خرابی برد آن، آن را تعمیر و یا با برد جدیدی تعویض کند.

به وجود آمدن برفک

به وجود آمدن برفک بر روی کولر گازی نیز از مشکلات رایجی است که بسیاری از مصرف‌ کنندگان کولرهای گازی با آن رو‌ به‌ رو می‌ شوند. تشکیل برفک بر روی لوله ‌های کولر گازی می‌ تواند به دلیل خنک نبودن گاز مبرد باشد. برای حل این مشکل نیاز است گاز مبرد توسط تعمیرکار دوباره تنظیم شده تا از به وجود آمدن برفک بر روی لوله‌ های کولر گازی جلوگیری شود.

کاهش سرما دهی

ممکن است کولر گازی شما به جای باد خنک، باد گرم بزند. در چنین مواقعی به سرعت باید کولر را خاموش کرده تا به عیب‌ یابی آن پرداخته شود. در اکثر مواقع این مورد به دلیل نشتی گاز اتفاق می ‌افتد. گفتنی است در صورت بی توجهی به باد گرم زدن کولر گازی، این خرابی گسترده‌ تر شده و ممکن است مجبور به تعویض کولر گازی خود شوید که به مراتب هزینه بسیار بالاتری نسبت به تعمیر خواهد داشت.

 

تعمیر کولر گازی در رباط کریم

تولید بوی بد توسط کولر گازی

یکی دیگر از مشکلات رایج مربوط به کولرهای گازی، ساطع شدن بوی بد از کولر گازی است. در صورتی که سیستم تخلیه کولر گازی به درستی کار نکند، آب درون آن مانده و همین امر موجب بد بو شدن آن خواهد شد. زمانی که کولر گازی روشن می ‌شود، این بوی بد کل محیط را گرفته و در نتیجه نمی ‌توان از کولر گازی استفاده کرد. برای رفع و حل این مشکل نیاز است تعمیرکار مسیر خروجی کولر گازی را تمیز کرده تا این مورد حل شده و کولر گازی بوی بدی از خود ساطع نکند.

سیم‌ کشی معیوب

سیم‌ کشی کولر گازی یکی از مهم‌ ترین مواردی است که در رابطه با کولر گازی باید به آن توجه داشت. به همین دلیل در صورتی که سیم‌ کشی معیوب باشد، می‌ تواند منجر به مشکلاتی چون خاموش و روشن شدن بی‌ دلیل کولر گازی شود. اگر در زمان نصب از سیم‌ های با کیفیتی برای سیم‌ کشی کولر گازی استفاده شود، چنین مشکلاتی برای کولر گازی رخ نخواهد داد. گفتنی است سیم‌ کشی معیوب می‌ تواند منجر به وجود آمدن آتش‌ سوزی نیز شده که در کنار از بین بردن کولر گازی، برای محیط و افراد حاضر در محیط نیز بسیار خطرناک خواهد بود.

ایجاد لرزش و صداهای ناهنجار

اگر کولر گازی صداهای ناهنجار از خود بروز داده و به همراه آن بلرزد، این مشکل می‌ تواند مرتبط به یونیت‌ های داخلی و یا خارجی آن، لق شدن پایه‌ های کمپرسور و … باشد. در صورت به وجود آمدن چنین مشکلی نیاز است کولر گازی را به سرعت خاموش کرده و با تعمیرکار مخصوص کولرهای گازی تماس بگیرید.

سرریز شدن آب

سر ریز شدن آب از پنل داخلی کولر یکی از مشکلاتی است که در بسیاری از مواقع برای کولرهای گازی اتفاق می‌ افتد. این خرابی می‌ توان به کثیف بودن فیلتر، خراب شدن پمپ تخلیه، مسدود شدن راه آب خروجی کولر و … مرتبط باشد. سر ریز شدن آب از مواردی نیست که خود فرد بتواند آن را رفع کند و نیاز به حضور یک تعمیرکار در محل و چک کردن کولر گازی توسط او و در نهایت تعمیر کولر گازی است.

توصیه‌های کاربردی برای استفاده و تعمیر کولرگازی

تعمیر کولرگازی در رباط کریم با توجه به منطقه جغرافیایی که دارد از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. در نتیجه انجام این کار باید توسط نیروهای متخصص و ماهر در کنار بهره‌مندی از قطعات اورجینال صورت پذیرد.

بر همین اساس مجموعه کهربا تهویه به عنوان برترین مجموعه در زمینه سرویس سیستم‌های گرمایشی و تعمیر کولرگازی در رباط کریم، کرج و تهران توانسته توجه متقاضیان این خدمات را به سوی خود جلب نماید. این مجموعه در راستای بهره‌وری هر چه بهتر از سیستم‌های سرمایشی چند توصیه به کاربران این دستگاه‌ها و انواع کولرها ارائه داده است.

  1. به هیچ عنوان خودتان برای انجام تعمیرات کولر گازی اقدام نکنید، چرا که درست کردن و سرویس این دستگاه‌های خنک کننده به مهارت و تجربه کافی نیاز دارد.
  2. اگر اسپلیت شما نیاز به سرویس یا تعمیر دارد قبل از هر کاری بهتر است در محدوده جغرافیایی محیط زندگی خود به دنبال افراد متخصصی باشید که با قیمت مناسب در حال فعالیت هستند.
  3. اگر قطعه‌ای از دستگاه اسپیلت آسیب دیده و نیاز دارید که آن را تعویض نماید، بهتر است این قطعات را از مراکز معتبر و صاحب نام تهیه فرمایید.
  4. بهتر است هر ۶ ماه یک‌بار اپراتور، کندانسور، فیلترها و بخش‌های مختلف کولر گازی را با یک دستمال یا برس به طور کامل تمیز نماید.
  5. دستگاه را عمدتا بر روی درجه حرارت ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا فشار مضاعفی بر سیستم وارد نشود.
  6. در صورتی که کولر گازی صدای غیرمعمول را در هنگام فعالیت ایجاد می‌کند بهتر است با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید تا برای عیب‌یابی و برطرف کردن مشکل در منزل یا محل کار شما حضور پیدا کند.
  7. استفاده از عایق و روکش‌های کولر گازی و اسپیلت را در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی محافظت می‌نماید.
  8. به عنوان مثال در صورتی که قرار است به مدت زمان طولانی از کولر گازی خود استفاده نکنید ضروری است از عایق کندانسور استفاده کنید.

فاکتورهای مؤثر بر قیمت تعمیر کولرگازی در رباط کریم

متخصصان مجموعه کهربا تهویه برای تعمیر کولرگازی در رباط کریم چند فاکتور مهم را در تعیین قیمت مناسب برای سرویس‌های ارائه شده به متقاضی لحاظ می‌نمایند. چرا که در زمینه‌ای با توجه به خدماتی که ارائه می‌شود قیمت و هزینه تمام شده برای هر دو طرف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در حیطه تعمیر کولرهای گازی پارامترهای مختلفی در تعیین هزینه تمام شده سرویس اسپلیت دخالت دارد؛ اما چند مورد از این عوامل خدماتی بیشترین تاثیر را بر قیمت تعمیر کولر گازی خواهد گذاشت. در این بخش در مورد پارامترهای مهم دخیل در هرینه تعمیرات انواع کولر گازی صحبت خواهیم نمود. در وهله اول آنچه که مهم است تعمیرکاران کهربا به عیب‌یابی کولر اقدام می‌نمایند، سپس با توجه به موارد زیر فاکتوری را به شما ارائه خواهند داد که هزینه خدمات به طور کامل در آن ذکر شده است.

 

تعمیرکار کولر گازی در رباط کریم

 

  • هزینه تعمیر یا تعویض قطعات

اگر قطعه‌ای شکسته باشد یا آسیب وارد شده به آن در حدی باشد که دیگر نتوان آن را استفاده نمود، تعمیرکار آن را با یک قطعه جدید تعویض خواهد کرد. هزینه و قیمت قطعات با توجه به خارجی یا ایرانی بودن و اهمیت کاربرد آن متغیر است.

اگر قطعه آسیب دید را بتوان با کمک ابزارهای مختلف تعمیر نمود در این صورت تعمیرکار فقط هزینه تعمیر و بازسازی آن را از شما دریافت خواهد نمود.

  • هزینه ایاب ذهاب

به دلیل اینکه انواع سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی خانگی و صنعتی سنگین بوده و در محل خاصی نصب شده‌اند امکان جابه‌جایی آن‌ها امکان ندارد و یا کار بسیار سختی است. در همین راستا تعمیرکار برای اینکه در محل مورد نظر برای تعمیر کولرگازی حضور یابد متحمل هزینه‌هایی می‌شود. در نتیجه در هنگام اراده هزینه کلی تعمیر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هزینه ایاب و ذهاب تعمیرکار نیز لحاظ خواهد شد.

  • هزینه شارژ گاز کولر گازی

شارژ گاز منجر به بهبود عملکرد اسپیلت گشته در زمینه ارتقاء کیفیت تهویه هوا و کاهش دما تاثیر بسیار زیادی دارد. در همین راستا برای شارژ دستگاه‌هایی همچون کولر گازی از محیط در فصل بهار و تابستان می‌شود. سیستم‌های تهویه مانند کولر گازی، کولر ماشین، یخچال و… برای کاهش دمای هوا از انواع مختلف گازهای فریونی استفاده می‌شود.

  • هزینه نشت‌یابی لوله‌ها و اتصالات کولر

در صورتی که کولر گازی شما برفک زده باشدو یا آب از بخش‌های مختلف آن نشت نماید؛ تعمیرکار موظف است تمام لوله‌ها و اتصالات را به طور کامل بررسی نماید تا محل و دلایل نشتی را پیدا کند. در پایان کار تعمیرکار در فاکتور پرداختی هزینه نشت‌یابی را لحاظ خواهد نمود.

  • هزینه تعمیر موتور کولر گازی

موتور قلب تپنده دستگاه‌های مختلف است که در صورت خرابی هزینه‌های بسیار زیادی را به بار می‌آورد که تعویض یا تعمیر قطعاتی همچون کمپرسور، سنسورها، ترانس و دینام کولر گازی بخشی از هزینه‌های مربوط به تعمیر موتور اسپیلت است.

  • نوع برند دستگاه

در حال حاضر در بازار سیستم تهویه ایران برندهای مختلف خارجی و ایرانی حضور دارند که هر کدام با توجه به نحوه فعالیت و نوع طراحی اختصاصی که دارند، سرویس کاری اختصاصی خود را می‌طلبند.

  • دستمزد تعمیرکار کولر گازی

بعد از اینکه تعمیرکار تمام مشکلات کولر گازی را رفع نمود و قطعات و اجزای مختلف را تعمیر یا تعویض کرد، هزینه‌ای را به عنوان دستمزد خود در نظر خواهد گرفت.

مجموعه کهربا تهویه چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

مجموعه کهربا در راستای تعمیر کولرگازی در رباط کریم می‌تواند خدمات زیر را در اختیار همشهریان عزیز قرار دهد.

  1. رفع مشکل تولید باد گرم توسط کولر گازی و تهویه نامطبوع
  2. کشف و رفع دلیل اصلی چکه کردن و نشتی آب از کولر گازی در اثر مسدود شدن راه خروجی به وسیله رسوبات، پیچ‌وتاب‌ خوردن شیلنگ تخلیه و از بین رفتن عایق نبودن لوله‌ها
  3. به کاربردن به‌روزترين تجهیزات و لوازم الکترونیکی و هوشمند برای عیب یابی و تعمير كولر گازي
  4. ارائه خدمات مختلف در حوزه تعمیر و سویس دهی اسپیلت های خانگی و صنعتی در محدوده رباط کریم ، تهران و کرج
  5. تعویض یا تمیز نمودن فیلتر ها در صورت نیاز
  6. شستشوی کامل قسمت های مختلف کولر گازی همچون پنل داخلی و خارجی

 

چرا برای تعمیر کولر گازی در رباط کریم به کهربا تهویه اطمینان کنیم؟

ارائه گارانتی تعمیر محصول

کهربا تهویه پس از تعمیر کولر گازی شما گارانتی به مشتری می‌ دهد تا خیال او را از حرفه‌ ای بودن تعمیر و همچنین استفاده از لوازم جانبی اورجینال راحت کرده باشد.

تعمیرکاران حرفه‌ ای

تعمیرکاران کهربا تهویه سال ‌هاست که در زمینه تعمیر کولرهای گازی فعالیت می‌ کنند. همچنین این تعمیرکارها دوره‌ های مختلفی را برای تعمیر کولرهای گازی برندهای مختلف دیده‌ اند، از این رو فرقی نمی ‌کند کولر گازی شما از چه برندی باشد. کهربا تهویه تعمیرکاری با تجربه و حرفه‌ای را در زمینه تعمیر کولر گازی برند شما به محل خواهد فرستاد.

قیمت مناسب

در کنار ارائه یک تعمیر حرفه‌ ای، کهربا تهویه قیمت‌ های مناسبی را برای خدمات خود در نظر گرفته تا اکثر مشتریان به راحتی بتوانند از تمامی خدمات این مجموعه بهره‌ مند شوند. گفتنی است این هزینه از سمت کهربا تهویه تصویب شده و تعمیرکاران بر اساس همین قیمت‌ های تصویب شده، هزینه نهایی را به مشتری اعلام خواهند کرد.

سرویس دوره‌ ای با زمان‌ بندی مناسب

در صورت نیاز به سرویس دوره‌ ای و سالانه کولر گازی، تعمیرکاران کهربا تهویه می‌ توانند زمان‌ بندی مناسبی برای این مورد به دست مشتری‌ ها بدهند تا در زمان تعیین شده در محل حاضر شده و به سرویس کولر گازی بپردازند.

در صورتی که در شهر رباط کریم ساکن هستید و برای تعمیر سیستم کولر گازی خانه و یا محل کار خود نیازمند تعمیرکاری هستید، می‌ توانید با کهربا تهویه تماس گرفته و از تعمیرکاران حرفه‌ ای این مجموعه استفاده کنید. کهربا تهویه سال‌ های بسیاری است که در زمینه نصب و تعمیر کولر گازی در نقاط مختلف استان تهران فعالیت کرده است از این رو سپردن تعمیر کولر گازی در رباط کریم نیز به دست تعمیرکاران این مجموعه می‌ تواند اطمینان از تعمیری با کیفیت را در اختیار شما قرار دهد. در صورتی که در رابطه با هر کدام از خدمات کهربا تهویه سوالی دارید، همه روزه می‌ توانید با پشتیبانان مجموعه تماس بگیرید.

کلام آخر

کهربا تهویه با افتخار در طول 10 سال فعالیت در زمینه سرویس و تعمیر کولرگازی در رباط کریم، کرج و تهران توانسته رضایت مخاطبان خود را جلب نماید . این مجموعه در راستای مسئولیت اجتماعی خود با ارائه  فاکتور معتبر از خدماتی در اختیار مشتری قرار می دهد توانسته نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش برند های معتبر خارجی و ایرانی را دریافت نماید.

 

سوالات متداول

آیا می توانم بدون کمک تعمیرکار و شخصا کولر گازی خود را تعمیر نمایم؟

برخی از کار های سرویس و تعمیر کورگازی را خودتان می توانید انجام دهید، برای مثال شما می توانید بدنه، محفظه خروجی هوای خنک و پنجره های را تمیز کنید یا تعویض فیلتر هوا، بررسی اولیه قسمت های مختلف کولر و عایق دستگاه تهویه را بررسی نمایید. اما چنانچه بعد از انجام این کارها سیستم بردوتی شما همچنان فضای خانه را خنک نکند، بهتر است برای برای تعمیرات و بررسی دقیق تر از یک متخصص کمک بگیرید.

در طول تعمیر کولر گازی چه کارهای انجام می شود؟

تعمیرکار در طول سرویس و تعمیر وظایف مختلفی را انجام خواهد داد. برخی از این موارد شامل بررسی مبرد، بازرسی و تمیز کردن اواپراتور و کویل ها، بررسی کندانسور، بررسی و سفت کردن اجزا و تمیز کردن پنچره ها و خطوط تخلیه می باشد.

هزینه تعمیر و نگهداری کولر گازی چقدر است؟

تعمیر و سرویس حرفه ای AC هزینه ای سنگینی را به دنبال ندارد اما به طور قطعی نمی توان مقدار مشخصی را برای این خدمات تعیین کرد. چرا که هزینه تعمیر کولر گازی به نوع آسیب دیدگی دستگاه ، تجهیزات و قطعات مورد استفاده برای تعمیر دستگاه ، برند سیستم تهویه ، دستمزد تعمیرکار و اعیاب و ذهاب تکنسین بستگی دارد.

هر چند وقت یک بار کولر گازی خود را سرویس کنم؟

بسته به مدل و ظرفیت سیستم برودتی شما بهتر است حداقل سالی یک بار کولر گازی خود را سرویس کنید. در همین راستا بهتر است از مراکزی معتبری که در زمینه تعمیر، سرویس و نگهداری کولرگازی خدمات قابل توجه و حرفه ای ارائه می دهند، استفاده کنید.

چرا سیستم من هر سال نیازمند شارژ گاز مبرد است؟

اگر یک سیستم تهویه یا کولر گازی به طور منظم نیاز به شارژ مبرد دارد باید نشتی و اتصالات آن توسط یک تعمیر کار بررسی و چک شود. نشت مبرد نه تنها باعث می شود دستگاه توانایی وظرفیت خنک کننده را از دست بدهد؛ بلکه سیستم انرژی بیشتری را نیز مصرف میکند. از سوی دیگر نشت گاز کولر گازی برای محیط زیست نیز بسیار مضر است چرا که گازهای مبرد منتشر شده در اتمسفر یکی از بدترین عوامل تخریب لایه ازن محسوب می شوند.

در صورت نیاز به نصب یا تعمیر کولر گازی در رباط کریم باید به کجا مراجعه کنیم؟

اگر در مناطقی همچون تهران، اسلامشهر، رباط کریم و کرج زندگی می کنید، می توانید از تکنسین های حرفه ای کهربا تهویه برای سرویس، تعمیر یا نصب کولر گازی استفاده کنید.