تعمیرات کولر گازی

تعمیر کولر گازی در کرج

5/5 - (1 امتیاز)

تعمیر کولر گازی در کرج و تمامی محلات توسط کهربا تهویه انجام می شود.

کولر گازی یکی از انواع سیستم‌ های سرمایشی و گرمایشی است که این روزها تقریبا در بیشتر آپارتمان‌ های کلانشهرها دیده می‌ شود. این دستگاه‌ ها در انواع برندها و مدل‌ ها ساخته می‌ شوند و روز به روز از لحاظ کیفیت، نوع و شکل‌ های مختلف تغییر می‌ کنند.
یکی از مسائل مهمی که همه خریداران کولر‌های گازی بایستی به آن توجه داشته باشند، سرویس اسپلیت است. سرویس و تعمیر کولر گازی جزء خدمات شرکت‌ های تعمیر و نصب کولر گازی است که به‌ منظور افزایش طول عمر و بازدهی دستگاه ارائه می‌شود. در این مطلب قصد داریم برخی از ایرادات کولر گازی و روش‌ های تعمیر آنها را برایتان بازگو کنیم.

 

فهرست

ایرادات رایج کولر گازی

کولر گازی روشن نمی شود

زمانی که کولر گازی روشن نمی‌ شود، بایستی چند مورد را بررسی کنید: ابتدا پریز برق را کنترل کنید. در صورتی که مشکلی نداشت، دوشاخ کولر را بررسی کرده و اگر مشکل از آن بود، دوشاخه را تعویض نمایید. در غیر اینصورت احتمالا مشکل از کابل های برق ورودی به کولر است که باید آنها را تعمیر کنید.

کولر گازی سروصدای زیادی ایجاد می‌ کند

سروصدای زیاد کولر گازی باعث برهم خوردن آسایش افراد می‌ شود. به‌ همین دلیل، بایستی سریعا نسبت به برطرف کردن این ایراد اقدام نمایید. دلایلی که باعث می‌ شود کولر گازی با سروصدای زیاد کار کند، متعدد است. یکی از آنها محل نامناسب قرارگیری کولر گازی است. بهتر است به وسیله یک دستگاه تراز، کولر را تراز کنید.

خراب شدن لاستیک درزها نیز می‌ تواند سروصدای زیادی ایجاد کند. با تعویض لاستیک درزها، این مشکل به‌ راحتی برطرف می‌ شود.
گاهی مواقع پروانه فن به قسمتی از بدنه برخورد می‌ کند و باعث ایجاد سروصدای زیاد می‌ شود. محل قرار گرفتن پروانه فن را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را در جای مناسب قرار دهید.

اگر هیچکدام از این موارد نبود، به سراغ کمپرسور بروید. آن را باز کنید. سپس مجددا ببندید. اما اینبار پیچ‌ ها را محکم تر ببندید تا کمپرسور تکان نخورد و آلودگی صوتی ایجاد نکند.

تعمیر کولر گازی شمال تهران

کولر سرمای مطلوبی ندارد

برای این مشکل ابتدا خازن مربوط به سیم‌ پیچ را بررسی کنید. ممکن است خازن ضعیف شده یا سوخته باشد که در این‌ صورت باید تعویض گردد. گاهی مواقع تمام شدن گاز کولر سبب بروز این مشکل شده است. برای رفع آن باید گاز کولر را شارژ نمایید. اگر هیچکدام از این دو مورد نبود، به سراغ موتور رفته، آن را از کولر گازی جدا کرده و تست نمایید. اگر موتور در این حالت کار نکرد، ایراد از این قسمت است. موتور باید تعویض شود.

کولر گازی برفک می‌ زند

برفک زدن لوله های کولر گازی یا کندانسور یکی دیگر از مشکلات شایع کولرهای گازی است. برفک زدن می‌‍ تواند نشانه کاهش میزان شارژ گاز باشد. زمانی که گاز کم است نمی‌ تواند محیط را خنک کند و در همان محدوده خود یخ می‌ زند.

خراب شدن فن یکی دیگر از دلایل برفک زدن است. زمانی که فن خراب است، سرما به بیرون منتقل نمی‌ شود و باعث یخ زدن در همان محیط کولر گازی می‌ شود. ممکن است سیم‌ های فن قطع شده باشد. آنها را متصل کنید. اگر کابل‌ ها سوخته بودند، کلا آنها را تعویض نمایید.
کثیف شدن جدار داخلی لوله‌ ها نیز می‌ تواند یکی از علل برفک زدن کولر گازی باشد. در این حالت لوله‌ ها را جدا کنید. تمیز شستشو دهید و دوباره در جای خودشان قرار دهید. اگر هیچ‌ یک از موارد بالا نبود، احتمال زیاد مشکل از کمپرسور است و باید از یک تعمیرکار حرفه‌ ای کمک بگیرید.

کولر گازی در حین کار آب‌ ریزی دارد

بسته شدن خروجی سینی تخلیه آب (ناودانی کولر) یکی از دلایل نشتی کولر گازی است. گرد و خاک و پرزهای فرش می‌ تواند باعث مسدود شدن این خروجی شود. با تمیز کردن خروجی سینی تخلیه آب به‌ راحتی این مشکل برطرف می‌ شود.
شکسته شدن سینی یا قاب ناودانی آب از دیگر دلایل آب‌ ریزی کولر است.

یکی از راه‌ های تشخیص شکستگی سینی ناوردان، ترک بسیار ریز بالای قابی که فن بلور در آن قرار دارد، است. در برخی موارد، لوله درین در جای مناسب خود قرار ندارد. در این شرایط باید کولر را باز کنید و لوله را در جای مناسبش قرار دهید.

موتور فن کولر گازی داغ می‌شود

چندین دلیل برای داغ شدن موتور فن کندانسور اسپیلت وجود دارد. خرابی موتور و یا اندازه کوچک آن در مقایسه با کولر گازی می‌ تواند یکی از این دلایل باشد. علاوه بر این، اگر خازن نامناسب و یا تیغه های فن با سایز نادرست بر روی موتور نصب شوند، جریان ورودی بشدت افزایش و موجب داغ شدن موتور فن می شود.
نبود جریان هوای مناسب برای تهویه فن نیز از دیگر دلایل داغ شدن موتور فن کولر گازی است. توجه داشته باشید که فن یکی از قطعاتی است که نیاز به سرویس دوره‌ای دارد. عدم سرویس به‌موقع می تواند منجر به گرم شدن بیش از اندازه فن کولر گازی شود.

کمپرسور کار نمی‌ کند اما فن و سایر اجزا کار می‌ کنند.

اولین موردی که برای رفع این مشکل باید بررسی شود، ترموستات است. احتمال دارد ترموستات خراب شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد یا ممکن است درجه ترموستات کم باشد. در این‌ صورت با زیاد کردن درجه می‌ توانید مشکل را رفع نمایید. مورد بعدی فیلترهای خروجی می‌ باشند. اگر فیلترها کثیف هستند، آنها را تمیز یا تعویض نمایید.

بدنه کولر گازی برق دارد.

زمانی که با این مشکل مواجه شدید، باید بدانید که از جایی برق به بدنه کولر وصل شده است. برای این منظور چند مورد را بایستی بررسی کنید: سیم برق‌ ها را بررسی کنید. ممکن است قسمتی از سیم لخت باشد و با بدنه برخورد داشته باشد که در این صورت بایستی نسبت به تعویض کابل‌ ها اقدام نمایید.
مورد بعدی بررسی کمپرسور است. برای این منظور، سیم‌ های برق اتصال به کمپرسور را جدا کنید. سپس کولر گازی را به برق متصل کنید. اگر بدنه کولر برق نداشت، مشکل از کمپرسور است. برای رفع این مشکل باید آن را تعویض نمایید.

تعمیر کولر گازی در کرج توسط حرفه‌ ای ها

همانطور که متوجه شده اید، عیب یابی و تعمیر کولر گازی کار دشواری است. زیرا مشکلات مختلف در قسمت‌ های مختلف کولر می‌ تواند باعث بروز علائم خرابی در این دستگاه شود. به‌ عنوان مثال، وجود خرابی در هر یک از قطعات ترموستات، خازن یا برق کشی می‌ تواند باعث روشن نشدن کمپرسور گردد.

در چنین حالتی، نیاز به یک فرد متخصص است تا بتواند علت صحیح این مشکل را تشخیص دهد.
اگر در حومه تهران ساکن هستید، توصیه می‌ کنیم که برای سرویس سالانه و تعمیر کولر گازی از تکنسین‌ ها و فنی کاران شرکت کهربا تهویه کمک بگیرید. کهربا تهویه در کلیه مناطق کرج نظیر شهرک وحدت، سابقه درخشان و کیفیت خدمات این مجموعه در به کارگیری تعمیرکاران حرفه ای، کاربرد قطعات اصل و دریافت هزینه منصفانه از جمله مزایای تعمیر کولر گازی در کرج توسط شرکت کهربا تهویه می باشد.

پارامترهای مهم برای خرید کولر گازی

در هنگام خرید کولرگازی علاوه بر اینکه باید به برند سیستم برودتی توجه کنید؛ باید بر رو عوامل مهمی در قیمت و عملکرد کولر گازی نقش دارد نیز تمرکز نمایید.

 قیمت کولر گازی

متغیرهای زیادی بر روی قیمت کولر گازی تاثیر می گذارد که برخی از آنها شامل اندازه خانه، کیفیت عایق، ظرفیت خنک‌کنندگی سیستم، ، راندمان و بازده انرژی و… می باشد. این ویژگی‌ها به شما کمک می کند تا بتوانید  سیستم برودتی قیمت مناسب و سازگار با نیاز خود را تهیه فرمایید.

اگر در مناطقی زندگی می کنید که از  آب و هوای گرم برخوردار است یا فضایی مورد نظر شما بسیار بزرگ است ، باید برای خرید سیستم هزینه بیشتری بپردازید.

تجهیزات و امکانات نصب شده بر روی سیستم تهویه

چنانچه در طراحی سیستم تهویه از تکنولوژی های خاصی همچون پنل هوشمند کنترلی و لمسی،سنسورهای هشدار دهنده و کنداکتورهای خودکار استفاده شده باشد،راحتی بیشتری را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. بنابراین برای خرید چنین سیستم هایی باید هزینه بالاتری صرف نماید؛ اما در ازای قیمت بالا در کنترل هزینه های سیستم نظارتی ، ترموستات قابل برنامه‌ریزی و مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد.

 ظرفیت

برای اینکه بتوانید فضای بزرگتری را خنک نماید قطعا به کولر گازی بزرگتر با ظرفیت بیشتر نیاز خواهید داشت. بنابراین برای خرید سیستم قدرتمند و بزرگتر باید هزینه بیشتری را صرف نمایید.

خدمات پس از فروش

در هنگام خرید سیستم تهویه مورد نیاز خود مطمئن شوید که کمپانی تولید کننده خدمات پس از فروش مناسب و منطقی را به مشتری های خود ارائه می دهد. نصب راحت و آسان ، دسترسی راحت به  نصاب های حرفه ای ،  سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات به مشتریان و تسهیل دسترسی به قطعات و لوازم یدکی از جمله خدمات پس از فروش قابل توجه است.

بنابراین در صورت نیازمندی به تعمیر کولر گازی در کرج ، تهران و… می تواند با خیالی راحت به نمایندگی های معتبر مراجعه نمود.

 گارانتی

قبل از خرید حتما مطمئن شوید، کولری گازی که قصد خرید آن را دارید از ضمانت نامه معتبری برخوردار باشد. اگر گارانتی ارائه شده ضعیف باشد، در صورت خرابی سیستم و نیاز مندی تعمیر کولر گازی در کرج ، تهران یا هر شهر دیگری با مشکلات جدی برخورد می کنید.

 

تعمیر کولر گازی

بهره وری و رتبه بندی سطح انرژی مصرفی

مصرف انرژی توسط کولر گازی یکی از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار در هنگام خرید این دستگاه است؛ چرا که بی توجهی به این مقوله می تواند هزینه های هنگفتی را بر دوش کاربر بگذارد. بنابراین در هنگام خرید کولر گازی باید به رتبه‌بندی SEER یا  حداکثر بازده انرژی مصرف شده برای تامین هوای خنک کننده توجه نمایید.

عمر مفید یک کولر گازی چقدر است؟

اگر به طور منظم و متناوب کولر گازی خود را تعمیر و سرویس نمایید می توانید از این سیستم  در 15 تا 20 سال استفاده کنید. نگهداری و و سرویس حرفه ای می تواند طول عمر و عملکر سیستم شما را تا دو دهه تضمین کند. اما چنانچه از به این نکته توجه نکنید  سیستم برودتی شما آسیب خواهد دید و شما نیازمند تعمیر کولر گازی در کرج ، تهران و… خواهید شد.

  • استفاده مداوم و طولانی مدت از سیستم تهویه
  • نصب کولر گازی کوچک برای فضای بزرگ و سیستم سرمایشی بزرگ برای تهویه و خنک نمودن محیط های کوچک
  • عدم توجه به تمیزی بخش های مختلف سیستم همچون فیلتر ها ، دریچه ها و فضای بیرونی و…
  • عدم بررسی و سرویس اتصالات و سیستم برق رسانی
  • تعویض یا شارژ نکردن گاز مبرد
  • عدم کنترل ترموستات و عملکرد کنداکتور ها

عوامل خراب شدن کولرگازی

اگر می خواهید به تعمیر کولر گازی در کرج نیازی پیدا نکنید، بهتر است عوامل خرابی کولر گازی را بشناسید! در حالی که دلایل زیادی برای خراب شدن کولر گازی وجود دارد، برخی از آنها کاملاً رایج هستند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود یک سیستم تهویه مطبوع خراب شود.

بسیار مهم است که از یک برنامه نگهداری پیشگیرانه برای حفظ عملکرد صحیح و کارآمد کولر گازی خود استفاده کنید. با این حال، حتی بهترین تجهیزات نیز هر از گاهی نیاز به تعمیر دارند‌

عواملی که باعث خرابی AC می شوند:

 عدم سرویس صحیح کولر گازی

سرویس سالانه برای عملکرد کولر گازی شما ضروری است. یک تکنسین دارای مجوز می تواند مشکلات احتمالی را قبل از وقوع آنها تشخیص دهد. کویل های تهویه مطبوع را تمیز کنید و سیستم را در طول تعمیر کولر گازی در کرج و سرویس سالانه بررسی کنید.

 

مشکلات برق یکی از عوامل خرابی کولر گازی است

ممکن است مشکلات الکتریکی در کولر وجود داشته باشد. مشکلات برق می تواند باعث بی اثر شدن کولر گازی شما شود. این موضوع می تواند ناشی از کابل هایی باشد که به مرور زمان خراب می شوند‌

هنگامی که یک سیستم تهویه مطبوع خراب می شود، نیاز به یک تکنسین حرفه ای برای تعمیر کولر گازی در کرج دارد.

آلودگی کویل کولرگازی

یک سیستم تهویه مطبوع اساساً با عبور هوای گرم از یک کویل سرد کار می کند که هوا را خنک می کند. اگر هنگام ورود هوای گرم به کویل انسداد ایجاد شود، سیم پیچ یخ می زند.

نشتی و کمبود گاز خنک کننده یکی از عوامل خرابی کولر گازی است

هنگامی که نشتی در خطوط تهویه مطبوع شما رخ می دهد، باعث یخ زدن مبرد و کاهش سرمایش خانه شما می شود. متأسفانه، نمی توانید مایع خنک کننده از دست رفته را جایگزین کنید. برای یافتن و رفع نشتی و تعمیر کولر گازی در کرج، یک تکنسین مایع خنک‌کننده را دوباره آزمایش می‌کند و خطوط را آزمایش می‌کند تا مطمئن شود همه چیز کار می‌کند.

وقتی کولر گازی شما به اندازه کافی گاز نداشته باشد، نمی تواند کار خود را انجام دهد و هوایی که تولید می کند چندان خنک نیست. این موضوع باعث می شود خازن اضافه کار کند و باعث مشکلات و هزینه های اضافی سیستم شود.

 

اتصال سنسور و خرابی فن یکی از عوامل خرابی کولر گازی است

بد بودن اتصال سنسور در ترموستات یکی از رایج ترین مشکلات کولر گازی است.

زهکشی ضعیف

کولر گازی شما رطوبت هوا را از بین می برد و آن را از طریق سیم ها منتقل می کند. گرفتگی فاضلاب به این معنی است که سیستم شما مشکلی دارد؛ زیرا منجر به نشت و آسیب احتمالی آب، از جمله تجمع زباله می شود. بررسی های منظم تعمیر کولر گازی در کرج و سرویس دوره ای آن نشت و گرفتگی را شناسایی کرده و از آسیب جلوگیری می کند.

هزینه تعمیر کولرگازی در کرج به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی، عوامل زیادی در تعیین هزینه تعمیر کولر گازی در کرج نقش دارند. در ادامه تعدادی از این عوامل تاثیرگذار را فهرست می کنیم:

  • تهویه مطبوع اینورتر یا کمپرسور معمولی: به طور کلی کولرهای گازی اینورتر اغلب می توانند کارایی بیشتری نسبت به تهویه مطبوع مجهز به کمپرسورهای معمولی داشته باشند. اما، هزینه تعمیر و سرویس کمپرسور اینورتر نسبت به کولرهای گازی با کمپرسور معمولی گرانتر است.
  • ظرفیت کولر گازی: چند هزار کولر گازی سوالی است که در محاسبه هزینه تعمیر و نگهداری کولر گازی باید به آن توجه کرد. هر چه قدرت دستگاه بیشتر باشد هزینه تعمیر کولر گازی نیز بیشتر می شود.
  • برند کولر گازی : برخی از شرکت ها تعرفه های خاص خود را دارند و از سوی دیگر برخی قطعات گرانتر هستند و به سختی پیدا می شوند. این عوامل باعث می شود هزینه سرویس و تعمیر برخی از برندهای کولر گازی بسیار گران باشد.
  • مدل کولرگازی: هزینه تعمیر کولر گازی در کرج مدل اسپلیت تفاوت چندانی با کولر گازی معمولی ندارد، اما مدل های دائمی و پرتابل هزینه نگهداری و سرویس کمتری دارند. زیرا تمامی قطعات داخلی کولر گازی در یک واحد جمع آوری شده و دستگاه از قطعات کوچکتری تشکیل شده است.
  • محل نصب کولر گازی: در صورت نصب کولر گازی در محیطی دورافتاده، کار سرویسکاران و تعمیرکاران برای بازرسی، تعمیر و نگهداری تجهیزات سخت می شود و این مشکل بر حقوق تکنسین تاثیر می گذارد.

هزینه تعمیر کولر گازی در کرج در سال 1402

هزینه تعمیر کولر گازی در کرج امسال برای عزیزانمان به مشکل تبدیل شده است. گروه تعمیرات کهربا تهویه هزینه تعمیر کولر گازی را جهت رفاه حال عزیزان شفاف سازی نموده است. توجه داشته باشید که هزینه تعمیر بسته به کیفیت قطعه و مدت زمان گارانتی متفاوت است. برای تعمیر کولر گازی در کرج مجموعه کهربا تهویه را برای اطمینان و آرامش انتخاب کنید.

برندهای معروف تولید کننده کولر گازی

برندهای بسیار زیادی در بازار وجود دارند که در زمینه طراحی و تولید انواع سیستم برودتی و تهویه فعالیت می کنند. اما آنچه که مهم است توجه به کیفیت بالا و عملکرد مناسب کولر گازی است که تنها چند برند معتبر از پس این نیاز برآمده اند:

ال جی

این برند کره ای با توجه به سابقه درخشانی که در زمینه تولید تجهیزات برقی دارد، دیگر نیازی به معرفی ندارد. زیرا این کمپانی یکی از بهترین تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی در سطح جهان است که محصولات تولیدی خود را به نحو احسن تضمین می کند.

استفاده از کولر های گازی ال‌جی به شما این احساس را می‌دهد که حتی در اوج دمای تابستانی شهر، در وسط محیط خنک یک رشته کوه هستید.  غالبا سیستم های برودتی تولید شده توسط این برند از فناوریی Monsoon Convenience  در جهت تولید هوای خنک با کیفیت بالا برخوردار است.

 پاناسونیک

پاناسونیک یکی از بهترین برندهای  تولید کننده دستگاه‌های الکترونیکی است که در سال 1918 تأسیس شد. این شرکت با تولید بهترین و با کیفیت ترین سیستم های تهویه و کولر گازی در سراسر جهان شناخته شده است.

کولر های گازی پاناسونیک از فناوری ‘Econavi’ و ‘Nanoe’ هستند که بدین وسیله هوا را تمیز نموده و جریان گردش خون سه بعدی را برای خنک سازی حفظ می کنند.

این شرکت اعلام کرد استفاده از تکنولوژی “Nanoe” 99٪  در کولر های گازی این برند می تواند میکروب ها، ویروس ها و کپک های موجود در هوا را غیرفعال کند. به همین ترتیب این AC ها ذرات PM 2.5 را تا حد قابل توجهی بهبود بخشیده و هوا را تصفیه می کنند.

 سامسونگ

سامسونگ یکی از مطرح ترین برندهای تولید کننده تجهیزات الکترونیک در سطح جهانی است که از کیفیت و  تنوع بالا در کنار محدوده قیمتی برخوردار می باشد. ایده‌ها و اختراعات که در محصولات سامسونگ به کار گرفته می شود می تواند پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد. این دیدگاه بهشرکت سامسونگ کمک می کند تا همواره جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین شرکت های تولید کننده کولر گازی و سیستم های سرمایشی حفظ نماید.

 کولر گازی هایسنس

هایسنس در سال 1969 تاسیس شد و تجارت خود را در طراحی و تولید سیستم های سرمایشی ، انواع چیلر ها و کولر های گازی از  سال 1988 آغاز کرد. سیستم های تهویه هایسنس بر روی اینورتر اصلی با فناوری تمرکز دارد که بهترین خروجی در میان مدل های مختلف کولر های گازی ارائه می دهد.

 میتسوبیشی

میتسوبیشی یکی از  معروف ترین برندهای تولید کننده لوازم برقی خانگی در چند دهه اخیر می باشد که در ژاپن شروع به فعالیت نموده است.  این شرکت با طراحی و تولید محصولات جذاب بسیاری مانند کولر، یخچال ، کولر گازی در حال حاضر بین اغلب مصرف کنندگان محبوب است.

کولر گازی میتسوبیشی دمای اتاق را در سطح ثابتی حفظ نموده و باعث می شود تا شما در فضای اتاق احساس راحتی کنید. هنگام رسیدن به دمای تنظیم شده اتاق، کمپرسور با سرعت کم کار می کند.

یا به طور اتوماتیک  فعالیت خود را متوقف می نماید.  کولرهای گازی میتسوبیشی بادوام، کارکرد پایدار و بی صدایی دارند که با سرعت خنک کنندگی سریع و صرفه جویی در مصرف انرژی مزایایی قابل توجهی را برای کاربر به وجود می آورد.

جنرال الکتریک

جنرال الکتریک یکی از بزرگترین شرکت های الکترونیکی جهان است که طیف وسیعی از لوازم هوشمند را طراحی و تولید می کند. AC های خانگی و تجاری تولید شده توسط این شرکت بسیار بی صدا و کم مصرف هستند و از قیمت مناسبی برخوردار می باشند.

 

تعمیرات کولر گازی در حومه تهران

 

نتیجه گیری

در فصول گرم تابستان و برای فرار از گرمای سوزان ناشی از آن ،استفاده از AC به بخشی از روتین روزانه زندگی ما تبدیل شده است. به طوری که برای برخی از افراد زنده ماندن بدون سیستم های تهویه بسیار آزار دهنده و غیرممکن است . بنابراین در کنار انتخاب بهترین AC ، باید به خدمات پس از فروش و تکنسین هایی که بتوانند مشکلات کولرهای گازی را رفع نمایند توجه داشته باشید.

در حالت ایده آل، شما باید دو بار در سال از سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج و تهران بهره مند شوید تا عملکرد مناسبی از سیستم سرمایشی خود داشته باشید. در طول سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج و شهرستای مختلف بهتر است از مجموعه کمک بخواهید که از آخرین فناوری ها برای تعمیر و نگهداری کولر گازی استفاده می نماید.

سوالات متداول

هر چند وقت یک بار باید تهویه مطبوع خود را سرویس کنم؟

کارشناسان می گویند که به طور معمول باید دو بار در سال برای سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج ، تهران و.. اقدام نمایید. اوایل بهار و پاییزبهترین زمان برای سرویس و تمیز نمودن کولر گازی است تا مطمئن شوید که تمام قطعات آن به خوبی کار می کنند.

عمر متوسط کولر گازی چقدر است؟

میانگین عمر یک واحد AC مرکزی 15 تا 20 سال است، اما باید مطمئن شوید که سالی دو بار آن را سرویس می کنید.