تعمیر کولر گازی فردیس

خدمات شارژ کولر گازی در تهران

شارژ کولر گازی یکی از مهم‌ترین مواردی است که در رابطه با سرویس کولر گازی باید مورد توجه قرار گیرد. بهتر است شارژ کولر گازی را قبل از رسیدن فصل گرما انجام دهید تا زمانی که فصل گرما می‌ رسد، کولر بتواند بدون مشکل کار کند. کهربا تهویه قادر به انجام خدمات شارژ کولر گازی در تهران برای تمامی برندها اعم از سامسونگ، ال جی، دوو و … است. در ادامه کارشناسان کهربا تهویه اطلاعات کلی در مورد شارژ کولر گازی را در اختیار شما قرار می‌ دهند.

چه زمان نیاز به شارژ کولر گازی داریم؟

اکثر دستگاه‌ های تهویه مطبوع که کولر گازی نیز در بین این دسته از دستگاه‌ ها قرار می‌ گیرد، با استفاده از گازهای فریونی مانند R22 ،R410A ،R407A عمل تهویه و خنک کردن هوا را انجام می‌ دهند. این گاز باید به مقدار کافی درون کولر گازی وجود داشته باشد تا کولر گازی بتواند بدون مشکل کار کند. در صورت کم بودن مقدار این گاز در کولر گازی، سیکل سرمایش مختل می‌ شود و کولر درگیر مشکلات جدی خواهد شد. در این صورت با کم شدن گاز کولر گازی نیاز به شارژ کولر گازی وجود دارد. به طور کل دستگاه در سه حالت نیاز به شارژ گاز دارد:

  •  زمانی که سیستم بدون گاز است.
  •  زمانی که کولر گازی به تازگی نصب شده است.
  •  زمانی که کولر نیازمند شارژ مجدد به هر دلیلی است.

یکی از علائمی که به کمک آن می‌ توانید متوجه کم شدن گاز کولر گازی شوید، این است که کولر باد خنکی نداشته باشد. البته این مشکل می‌ تواند به دلایل دیگری چون نشتی نیز برگردد. از این رو در صورت چک کردن دستگاه و نبود مشکل می‌ توان نداشتن باد خنک کولر گازی را به کمبود گاز کولر گازی نسبت داد. یکی دیگر از روش‌ هایی که به کمک آن می‌ توان وجود گاز درون دستگاه را متوجه شد، فشار دادن والف شیر سرویس است که در صورتی که پس از فشار دادن از آن گاز بیرون بزند، یعنی سیستم شارژ داشته و اگر هیچ گازی از دستگاه خارج نشود، یعنی کولر گازی فاقد گاز بوده و باید عملیات شارژ گاز کولر گازی انجام شود.
توجه به این نکته لازم است که شارژ کولر گازی کاری خطرناک است و خود فرد نباید آن را انجام دهد. از این رو لازم است کار را به تعمیرکارهای مجرب بسپارید. کهربا تهویه بهترین و مجرب‌ ترین تعمیرکاران خدمات شارژ کولر گازی در تهران را در اختیار داشته در نتیجه برای شارژ کولر گازی خود می‌ توانید به این مجموعه اطمینان کنید.

شارژ کولر گازی دارای چند روش است؟

روش‌ های مختلفی برای شارژ کولر گازی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ‌ها پرداخته ‌ایم.

شارژ گاز آمپری

با استفاده از اتصال یک آمپرمتر به کولر گازی، مقدار آمپر شارژ کولر گازی مشخص می‌ شود. در صورتی که میزان شارژ کولر گازی در حد معینی باشد، مقدار آمپر عددی را نشان می‌ دهد که تنها تعمیرکاران کولرهای گازی با آن آشنایی دارند. استفاده از این روش برای کولر گازی‌ های اینورتر پیشنهاد نمی‌ شود زیرا موتور این کولرها به صورت فرکانسی و بر اساس دما و تنظیمات و … در حال تغییر دور است، از این رو آمپر کولر مدام در حال تغییر بوده و نمی‌ توان به عددی که به وسیله آمپرمتر گزارش می‌ شود، اعتماد کرد.

شارژ گاز وزنی با ترازو

با استفاده از یک ترازو میزان گازی که لازم است تا دستگاه به صورت کامل شارژ شود، مشخص شده و پس از آن می‌ توان عمل شارژ کولر گازی را انجام داد. گفتنی است این روش اصولی‌ ترین روش برای شارژ کولر گازی است.

شارژ گاز به کمک مانوفیلد و جدول دمایی

با استفاده از دمای هوا اطراف پنل داخلی یعنی اواپراتور و دمای هوای اطراف پنل خارجی یعنی کندانسور و کمک گرفتن از جدولی که توسط سازندگان کولرهای گازی تهیه شده است، می‌ توان فشار گاز بین این دو دما را به دست آورد. پس از آن مانوفیلد به دستگاه وصل شده و شارژ گاز کولر گازی تا جایی انجام می‌ شود که به فشار مورد نظر برسد. گفتنی است این روش روش قابل اعتمادی نیست و می‌ تواند درصد خطای بالایی را به دنبال داشته باشد.

هزینه سرویس شارژ کولر گازی به چه صورت محاسبه می‌ شود؟

هزینه حدودی این سرویس نیازمند چک کردن دستگاه توسط تکنسین است. از این رو قیمت ثابتی برای خدمات شارژ کولر گازی نمی‌ توان داد و لازم است هزینه انجام کار توسط فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد. در ادامه به معرفی مهم‌ ترین این فاکتورها پرداخته‌ ایم.

  •  اگر کولر دچار مشکلی شده که به خاطر آن نشست گاز اتفاق افتاده است، لازم است تعمیرکار مشکل را پیدا کرده و آن را رفع کند. در این صورت در کنار شارژ گاز کولر گازی نیازمند سرویس کولر نیز خواهید بود که یعنی هزینه نهایی افزایش پیدا خواهد کرد.
  •  هر چه قدر میزان گاز تخلیه شده بیشتر باشد، گاز بیشتری برای شارژ دستگاه نیاز است، از این رو هزینه نهایی نیز بالاتر خواهد رفت.
  • اگر نشتی اتفاق افتاده باشد، به جز هزینه شارژ گاز کولر گازی، هزینه برطرف کردن نشتی نیز به هزینه نهایی اضافه خواهد شد.
  • اگر مدار داخلی کولر کثیف باشد، به گاز آسیب می‌ رساند، از این رو شستشوی این مورد نیز هزینه‌ ای مازاد را به دنبال خواهد داشت.
  •  در صورتی که فیلتر درایو آسیب دیده باشد، این مورد نیز هزینه‌ ای اضافه را به وجود می‌ آورد.
  •  به جز تمامی موارد گفته شده در رابطه با سرویس شارژ کولر گازی، هزینه ایاب و ذهاب تکنسین نیز به تمامی هزینه‌ ها اضافه خواهد شد.
    از آن جایی که وجود میزان گاز کافی درون دستگاه کولر گازی برای درست کار کردن این دستگاه مورد نیاز است، توجه به شارژ گاز کولر گازی اهمیت بسیاری پیدا می‌ کند. همچنین به دلیل خطرناک بودن شارژ گاز کولر گازی نیاز است که از تعمیرکاری حرفه‌ ای در این زمینه کمک گرفته و کار را به دست افراد بی تجربه سپرده نشود. کهربا تهویه در زمینه خدمات شارژ کولر گازی در تهران باتجربه‌ ترین تعمیرکاران را در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌ دهد. در صورت نیاز به خدمات شارژ کولر گازی در شهر تهران، می‌ توانید به تعمیرکاران کهربا تهویه اعتماد کرده و سرویس شارژ کولر گازی خود را به دست تعمیرکاران این مجموعه بسپارید.