نمایندگی کولرگازی کهربا تهویه

در انتخاب تعمیرکار کولرگازی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

استفاده از کولرهای گازی همیشه با این مسئله همراه بوده است که “سرویس دهی‌ باید در چه بازه زمانی انجام شود یا کدام تعمیرکار برای تعمیر کولر گازی قابل اعتماد است؟” تکنولوژی ساخت کولرهای گازی، تنوع برند‌ها و انواع مختلف آن باعث شده است که در بسیاری از موارد روند تعمیر محصولات دو برند مختلف تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشد و همین مشکل زا شود. به همین دلیل افرادی که به دنبال تعمیرکار کولر گازی هستند باید همیشه این موضوع را به یاد داشته باشند که سراغ افراد یا شرکت‌ های ارائه خدمات کولر گازی معتبر بروند که افراد با تجربه و حرفه‌ ای وظیفه تعمیرات کولر گازی را بر عهده می‌ گیرند. اما سوالی که در این میان ممکن است بوجود بیاید این است که در انتخاب تعمیرکار کولر گازی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ در ادامه این مطلب کارشناسان سایت کهربا تهویه اطلاعات خود را در این زمینه با شما در میان خواهند گذاشت.

خدمات پس از فروش کولرگازی

تعمیرکار کولر گازی کیست؟

تکنسین کولر گازی  کسی است که در زمینه نصب، تعمیرات و سرویس دهی کولرهای گازی برندهای مختلف تجربه و مهارت دارد. تکنسین‌ های کولر گازی ممکن است در زمینه‌ های مختلفی تخصص داشته باشند؛ به عنوان مثال یک شخص می تواند تکنسین نصب کولرگازی باشد و فرد دیگری صرفا در زمینه تعمیر و سرویس دهی این محصولات فعالیت داشته باشد. از سوی دیگر ممکن است افراد متخصصی در بخش فنی یک فروشگاه یا خدمات پس از فروش برند خاصی فعالیت کنند. البته فردی که در زمینه نصب کولرگازی تخصص دارد، قطعا آشنایی لازم برای تعمیرات این محصولات را خواهد داشت. با این حال تجربه فردی که بیشتر در زمینه تعمیرات و سرویس دهی فعالیت کرده است برای مواردی که نیاز به عیب یابی و رفع مشکل است؛ کارایی بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل باید بین تعمیرکار، نصاب و مشاور فنی کولرهای گازی تفاوت قائل شد تا بتوان راحت تر به فرد مورد اعتماد و حرفه‌ ای برای تعمیر کولر گازی رسید.

تعمیرکار کولر گازی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

دانستن ویژگی‌ های کلیدی یک تعمیرکار کولر گازی قطعا بهترین روش برای انتخاب فرد متخصص برای انجام خدمات مربوط به این محصولات است. اول از همه باید این موضوع را به یاد داشته باشید که بهتر است تعمیرکار مورد نظر شما در زمینه تعمیر و سرویس دهی تخصص داشته باشد. چرا که آشنایی با عرصه تعمیرات کولر گازی و سیستم‌ های تهویه باعث می شود که با مشکلات رایج این محصولات آشنا باشد و راه حل آنها را بشناسد. همین تجربه باعث بهبود نتیجه تعمیرات خواهد شد. از سوی دیگر بررسی مشکلات کولر گازی در مکان‌ های مختلف مانند مدارس، فروشگاه ها، منازل مسکونی، شرکت‌ها و… باعث شده بتواند در زمینه سرویس دهی و پیشگیری از بروز مشکلات مختلف نقش موثرتری داشته باشد. البته نباید فراموش کرد که در این عرصه افرادی هستند که تجربه بالایی در نصب، تعمیرات و سرویس دهی کولر گازی دارند و به این صورت می‌ توانند در تمامی مراحل استفاده از کولر گازی شما را یاری کنند.

وظایف تعمیرکار کولرگازی

بسته به مشکل بوجود آمده تعمیرکار باید اقدامات خاصی را انجام دهد. پس وظایف تعمیرکار در زمان تعمیر کولر گازی پیدا کردن عیب، منشاء به وجود آمدن آن و برطرف سازی آنهاست. اما زمانی که بحث سرویس دهی‌ دوره‌ ای به میان می‌ آید، فرد متخصص باید از طریق یک چک لیست کلیه مشکلات را بررسی کرده و در پایان یک تاییده برای انجام سرویس دهی دوره ای صادر کند. این چک لیست شامل موارد زیر است:
● تشخیص محل قرار گرفتن موتور کولر گازی و بررسی این موضوع که آیا در مکان خوبی قرار گرفته است
● نصب قطعات مختلف روی کولر و جدا کردن قطعات معیوب
● تست فیلترها و بررسی سلامت آنها
● تعویض فیلترها در صورت خراب بودن
● انجام تمیزکاری‌ و ارائه راهکارهای مختلف برای داشتن کولر گازی با عملکرد بهتر
● عیب یابی قسمت‌ های الکتریکی و الکترونیکی بوسیله انجام تست‌ های مربوطه و تعویض قطعات در صورت لزوم
● بررسی وضعیت سلامت لوله‌ ها و اتصالات
● بررسی وضعیت قطعات و بخش‌ های مختلف سیستم خنک کننده مانند کندانسور و…

روند انجام تعمیرات کولر گازی

برای این که بهتر درک کنید “در انتخاب تعمیرکار کولر گازی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟” بهتر است بدانید که یک تعمیرکار حرفه‌ ای کولر گازی برای عیب یابی و تعمیر این محصولات چه اقداماتی را انجام می دهد. این روزها بهترین انتخاب برای مشتریان، شرکت‌ های معتبری هستند که در زمینه تعمیر کولر گازی، داکت اسپلیت و سایر تجهیزات تهویه مطبوع فعالیت دارند. این شرکت‌ ها تعمیرکاران متخصص و آموزش دیده‌ ای دارند که همیشه باید اطلاعات خود را در خصوص جدیدترین انواع کولرگازی و تکنولوژی‌ های به کار رفته در آنان به روز کنند. روند کارها را در ادامه قدم به قدم با هم بررسی می‌ کنیم:
● بعد از تماس گرفتن وقتی تکنسین به محل می‌ آید، ابتدا باید مشکل کولر گازی را بررسی کند. چرا که نمی توان به گزارش دارندگان کولرگازی در زمان تعمیرات تکیه کرد و انجام بررسی های دقیق ضروری است.
● در مرحله بعد وقتی مشکل مشخص شد، باید منشاء دقیق بوجود آمدن آن پیدا شود.
● در مرحله بعد قسمت آسیب دیده که باعث بروز مشکل شده تعمیر یا تعویض می شود که بسته به محل خراب شدن این کار می تواند متفاوت باشد.
● بعد از اینکه تعمیرات یا تعویض قطعات به صورت کامل تمام شد، نوبت تست است.

البته این مورد را همیشه به یاد داشته باشید که یک تعمیرکار با تجربه حتما بخش‌ های مختلف کولرگازی را برای پیدا کردن مشکلات احتمالی مورد بررسی قرار خواهد داد، چرا که ممکن است آسیب دیدگی یک قسمت بخش دیگری را تحت تاثیر قرار داده باشد.

چرا استفاده از خدمات شرکت‌ ها برای تعمیر کولر گازی بهتر است؟

شرکت‌ هایی که در زمینه تعمیر کولر گازی و سایر تجهیزات تهویه فعالیت دارند، همواره به این نکته توجه دارند که رضایت مشتریان را جلب کنند. از همین رو همیشه کیفیت کاری تعمیرکارانی که طرف قرارداد شرکت هستند را مورد بررسی قرار می‌ دهند تا سطح کیفیت خدمات خود را بالا نگه دارند. موردی بعدی که روی نتیجه نهایی تعمیرات انجام شده برای کولر گازی تاثیر زیادی دارد، استفاده از قطعات یدکی اورجینال و با کیفیت است. معمولا در بسیاری از موارد دیده شده است که کولرهای گازی بعد از خراب شدن نیاز به تعمیر بعضی از قطعات دارند. حال اگر این قطعات کیفیت خوبی داشته باشند، خواهید دید که بعد از تعمیرات کولر گازی بهتر کار خواهد کرد و از سوی دیگر عمر مفید آنها افزایش خواهد یافت. اما استفاده از قطعات یدکی بی کیفیت و تقلبی علاوه بر این که باعث کاهش بازده کولر گازی می‌ شود، ممکن است به سایر قطعات آن آسیب بزند و باعث کاهش عمر مفید این محصولات شود. از سوی دیگر ارائه خدمات تعمیرات در محل به مشتریان کمک زیادی خواهد کرد.

 

در صورتی که به دنبال تعمیرکار مناسب برای کولر گازی خود می گردید، بهتر است که قبل از همه چیز بررسی کنید که تعمیرکار با مدل و نوع کولر گازی شما آشنایی داشته باشد. برندهای مختلف محصولاتی با امکانات، ویژگی‌ ها و ساختار متفاوتی وارد بازار می کنند و با اینکه روش کارکرد این محصولات تاحدودی مشابه است، اما در برخی موارد تفاوت زیادی دارند. دقت نکردن به این تفاوت ها قطعا مشکلات زیادی را بوجود خواهد آورد. در ضمن شرکت‌ هایی مانند کهربا تهویه نمایندگی سرویس دهی، تعمیرات و ارائه قطعات یدکی کولرهای گازی هستند و از تعمیرکاران مورد تایید استفاده می‌ کنند. پس اعتماد کردن به یک شرکت‌ برای دریافت خدمات تعمیر کولر گازی بسیار ساده‌ تر خواهد بود.