تعمیرات پکیج

سوالات متداول درباره تعمیر پکیج

استفاده از پکیج‌ ها در تمامی ساختمان‌ های مدرن امروزه بسیار رایج می‌ باشد. این محصولات، گرمایش و آب گرم خانه یا ساختمان مورد نظر ما را تامین می‌ کنند و فراوانی گاز طبیعی در بیشتر نقاط کشور ما (به خصوص در بخش‌ های مرکزی و شهرهای بزرگ) باعث شده تا روند استفاده از تجهیزات بسیار ساده و سریع باشد. البته باید بدانید که آشنایی کم مشتریان با این محصولات باعث شده در مورد تعمیر پکیج، سرویس دهی این محصولات و سایر موارد مربوط به آنها سوالات زیادی داشته باشند. از همین رو در این مطلب قصد داریم سوالات متداول درباره تعمیر پکیج را با هم مورد بررسی قرار دهیم. مطالعه موارد زیر شما را با روند تعمیر پکیج ایران رادیاتور و سایر برندها آشنا خواهد کرد.

 

تعمیر پکیج غرب تهران

 

سوالات متداول درباره مشکلات پکیج

در ادامه این قسمت ما چند سوال متداول مربوط به عیوب احتمالی که ممکن است برای پکیج شما هم پیش بیایند را با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم. در نظر داشته باشید داشتن پاسخ این سوال‌ ها می‌ تواند باعث شود که روند تعمیر پکیج را با دقت و کارایی بیشتری طی کنید. متخصصین ما در زمینه تعمیر پکیج در غرب تهران این سوالات را آماده کرده و در اختیار شما گذاشته اند.

چرا دمای بخش گرمایش پکیج مناسب است، ولی دمای آب خوب نیست؟

این مشکل می‌ تواند دلایلی مانند: “خرابی برد کنترل، خراب شدن شیر سه راهه در پکیج‌ های دو مبدله، کم بودن فشار آب، خراب شدن پتانسیومتر استفاده شده در برد، خراب شدن سوپاپ بای پس در انواع پکیج‌ های دو مبدله، خرابی NTC، عدم فعالیت درست فلوسوئیچ در انواع تک مبدله و قرارگیری آنها در وضعیت زمستانه و رسوب گرفتن مبدل مصرفی”

چرا شیر اطمینان پکیج عمل نمی کند و فشار موجود در مدار به صورت خود به خود افزایش می‌ یابد؟

در چنین شرایطی آب از طریق مبدل مصرفی و شیر پر کن به مدار گرمایش راه پیدا کرده است.

دلیل افزایش فشار بعد از افزایش دما چیست؟

مناسب نبودن منبع انبساط با توجه به حجم آب موجود در مدار گرمایش، مسدود شدن شیلنگ متصل شده به منبع انبساط و تنظیم نبودن یا خرابی سیستم فشار آب از دلایل بوجود آمدن این مشکل هستند.

دلیل بوجود آمدن نوسانات در آب مصرفی پکیج دیواری چیست؟

کم بودن فشار آب کلی ساختمان، خراب شدن شیر راهه در انواع پکیج دو مبدله، بکارگیری پمپ آب نامناسب در شبکه، استفاده کردن همزمان از چند شیر مصرفی، کاهش دقت NTC مصرفی، بیش از حد بودن شعله

دلیل افت فشار در مدار گرمایش چیست؟

وجود هوا یا نشتی یا هوا در مدار گرمایش

دلیل روشن شدن انفجاری پکیج یا آبگرمکن دیواری چیست؟

یکی از مشکلات رایج پکیج‌ ها یا آبگرمکن‌ های دیواری، روشن شدن انفجاری آنهاست. معمولا دلایل بروز این مشکل به شرح زیر می‌ باشند:

  • مسدود بودن سوراخ‌ های عبور گاز در نزدیکی سیستم جرقه زن
  • استفاده از گاز مایع به جای گاز شهری یا بالعکس
  • ضعیف شدن سیستم جرقه که می‌ تواند به دلایلی مانند اکسیده شدن الکترود جرقه زن، نشتی برق یا اصطلاحا برق
  • دزدی، ضعیف شدن ترانس مورد استفاده برای تولید جرقه و ضعیف شدن برق شهری رخ دهد.
  • خراب شدن سیستم دودکش
  • تنظیم نبودن فشار گاز
  • تنظیم نبودن درست فاصله بین مشعل و الکترود جرقه زن

در نظر داشته باشید که برای حل این مشکلات بهتر است از افراد آموزش دیده کمک بخواهید. به خصوص این که این روزها در شهرهای بزرگ افراد زیادی در این زمینه فعالیت می‌ کنند. به عنوان مثال تعمیر پکیج غرب تهران یا سایر قسمت‌ های پایتخت به راحتی و به صورت تعمیر در محل قابل انجام خواهد بود.

چرا سیستم آب مصرفی یا سیستم گرمایش پکیج کار نمی کنند؟

در وهله اول باید در نظر داشته باشید که دلایل کار نکردن سیستم گرمایش در زمانی که آب مصرفی دمای مناسبی دارد به شرح زیر می‌باشند:

  • خراب شدن شیر سه راهه در محصولات نوه دو مبدله
  • باز ماندن سوپاپ‌ های بای پس در انواع مدل‌ های تک مبدله
  • خراب شدن یا گیر کردن فلوسوئیچ
  • خراب شدن پمپ در انواع پکیج تک مبدله

همچنین اگر این سوال برای شما بوجود آمده که چرا سیستم آب مصرفی نمی تواند گرمای مناسب را تامین کند، باید علت را بین موارد زیر پیدا کنید:

  • خراب شدن برد کنترل، مشکلات مربوط به پمپ در انواع دو مبدله
  • خراب شدن سوپاپ بای پس در انواع محصولات دو مبدله
  • خراب شدن پتانسیومتر مربوط به آب مصرفی
  • بالا بودن دبی یا سرد بودن بیش از حد آب ورودی
  • وجود مشکلات مختلف در لوله کشی ساختمان
  • داشتن دودکش نامناسب
  • تحریک نشدن فلوسوئیچ در انواع محصولات تک مبدله
  • خراب شدن شیر سه راهه
  • رسوب گرفتن بخش مبدل مصرفی
  • کم شدن دقت NTC مورد استفاده در این محصولات
  • کم بودن ارتفاع شعله

 

برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور یا تعمیر پکیج‌ های تولید شده توسط سایر برندها، موارد بالا می‌ توانند کارایی داشته باشند، اما در نظر داشته باشید که در چنین شرایطی بهتر است از انجام هر اقدام خودسرانه‌ ای خودداری کنید.

سایر سوالات رایج درباره تعمیر پکیج

در ادامه این بخش سایر سوالاتی که ممکن است در روند انجام تعمیر پکیج برای شما پیش بیاید را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم. آشنایی با موارد زیر اجازه می‌ دهد تا اقداماتی هوشمندانه برای تعمیر پکیج خود انجام دهید.

چطور از سالم بودن سنسور NTC اطمینان پیدا کنیم؟

برای این کار باید دستگاه را ابتدا خاموش کرده و سپس دو سر اهم متر را روی NTC بگذاریم و مقاومت آن را اندازه گیری کنیم. در چنین شرایطی با بالا رفتن دما مقاومت باید کاهش پیدا کند.

تفاوت سنسور‌های NTC و PTC چیست؟

سنسور‌های NTC با افزایش دما، دچار کاهش مقاومت می‌شوند. اما سنسورهای PTC با افزایش دما دچار افزایش مقاومت خواهند شد.

سیستم ضد جام پکیج چیست؟

در صورتی که برای مدت طولانی از پمپ استفاده نشود، برای جلوگیری از جام کردن یا گیر کردن پکیج از این سیستم‌ ها استفاده می‌شود و طریقه کار آنها چنین است که برای مدت 20 ثانیه پمپ را روشن کرده و دوباره آن را خاموش می‌ کند.

پمپ معمولی با پمپ مدولار چه تفاوتی دارد؟

پمپ‌ های مدولار سرعتی متناسب با جریان ورودی دارند و می‌ توانند سریعتر یا کندتر کار کنند. اما پمپ ثابت همانطور که از نام آن پیداست سرعت ثابت خود را در همه شرایط حفظ می‌کند.

چرا بعد از استفاده طولانی از آب داغ، رادیاتورها گرمای اولیه خود را از دست می‌ دهند؟

در شرایطی که از آب گرم زیاد استفاده کنید، اولویت دستگاه پکیج روی گرم کردن آب قرار خواهد گرفت.

سخن نهایی

این روزها برندهای مختلفی اقدام به تولید و عرضه پکیج به بازار کرده‌ اند و به همین دلیل -به عنوان مثال- روند تعمیر پکیج ایران رادیاتور می‌ تواند تفاوت زیادی با پکیج‌ های تولید شده توسط برندهای دیگر داشته باشد. از این رو پیشنهاد می‌ کنیم برای پرسیدن سوالات رایج خود درباره تعمیر پکیج با متخصصین ما در کهربا تهویه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی را با توجه به نوع و برند محصول مورد نظر خود دریافت نمایید.

مورد مهم بعدی که در این زمینه باید بدانید این است که روند تعمیر پکیج این روزها به صورت تعمیر در محل انجام شده و همین باعث می‌ شود تا روند تعمیرات راحت تر طی گردد. به عنوان مثال برای تعمیر پکیج در غرب تهران دیگر نیازی به طی کردن مسیرهای طولانی و حمل و نقل قسمت‌ های مختلف پکیج نخواهد بود؛ بلکه با یک تماس تلفنی می‌ تواند مشکلات خود را در این زمینه برطرف کنید.