نمایندگی کولر گازی ال جی

کولرگازی خورشیدی چگونه کار می کند؟

استفاده از کولرهای گازی علاوه بر اینکه اجازه می‌ دهد هوای محیط را به دمای دلخواه خود برسانید، کمک می‌ کند تا به راحتی روند تهویه هوا را انجام دهید. کولرهای گازی معمولی مصرف برق نسبتاً بالایی دارند که همین باعث نارضایتی دسته زیادی از مشتریان شده بود. اما این روزها به کارگیری انرژی خورشیدی کمک می‌ کند تا روند خنک سازی و تهویه با مصرف انرژی کمتری انجام شود. نیروی الکتریسیته مورد نیاز برای کار کردن کولر گازی خورشیدی از طریق دو منبع برق مستقیم و نیروی الکتریکی تولید شده پنل خورشیدی تامین می‌ شود. دانستن اینکه کولر گازی خورشیدی چگونه کار می کند اجازه می‌ دهد تا در زمان خرید با عملکرد این محصولات آشنا باشید و بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. در ادامه متخصصین سایت کهربا تهویه تجربیات و اطلاعات خود در این زمینه را با ما در میان می‌ گذارند.

 

تعمیر کولر گازی کرج

 

کولرگازی خورشیدی چطور کار می کند؟

ساختار کولرگازی خورشیدی با کولر گازی معمولی تقریباً یکسان است، با این تفاوت که این محصولات یک پنل خورشیدی اضافه دارند. وظیفه این پنل‌ ها جذب نور خورشید و تبدیل آن به انرژی الکتریکی است. انرژی تولید شده توسط این پنل‌ ها در باتری‌ های مخصوصی جمع‌آوری شده و توسط کولرگازی مصرف می‌ شود.
استفاده از این محصولات مصرف برق را بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش داده و باعث پایین آمدن هزینه برق خواهد شد. روند کاری کولر گازی خورشیدی بر اساس تغییرات ترمودینامیکی می‌ باشد که درون یک سیکل تراکمی اتفاق می‌ افتد. سنسور‌ها وسایل سیستم‌ های هوشمند استفاده شده در کولرهای گازی با مشاهده این تغییرات فرمان کار کردن یا توقف عملکرد را به کولر می‌ دهند. در ضمن بسیاری تصور می‌ کنند که پنل‌ های به کار رفته درون کولر گازی خورشیدی فقط در روزهای آفتابی عملکرد صحیح خواهند داشت و در هوای ابری نمی‌ توانند کار کنند. این در صورتی است که پنل‌ های استفاده شده در این سیستم بر اساس اشعه فرابنفش خورشید کار می‌ کنند و به همین علت در روزهای ابری نیز می‌ تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

مزایای کولر گازی خورشیدی

بعد از اینکه فهمیدیم کولر گازی خورشیدی چگونه کار می کند، برای شناخت بهتر این محصولات بهتر است با مزایای آنها نیز آشنا شویم:
● دارای سیستم هوشمند ضد برفک
● به کارگیری انرژی تجدید پذیر برای کار
● سازگار با محیط زیست
● دارای روند نصب و نگهداری ساده
● اصلاح الگوی مصرف انرژی الکتریکی در خانه، بخصوص در فصل‌ های گرم سال
● کاهش مصرف انرژی الکتریکی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد
● داشتن بازده مناسب در زمان کار
تنها عیب کولر گازی خورشیدی نسبت به نمونه‌ های معمولی کولر گازی این است که قیمت بالاتری دارند. اما تمام جزئیات عملکرد آنها و حتی مراحل روند تعمیر و سرویس دهی، شباهت زیادی با کولرهای گازی عادی دارد. نکته‌ ای که در اینجا باید مد نظر قرار دهید این است که شاید در مراحل اولیه هزینه بیشتری برای خرید این محصولات بدهید، اما با صرفه جویی در مصرف انرژی، در طولانی مدت شاهد بازگشت هزینه خود خواهید بود.

مراقبت از پنل‌ های کولرگازی خورشیدی

برای عملکرد بهتر و کاهش مصرف انرژی در کولر گازی خورشیدی باید همواره مورد را به یاد داشته باشید که: «پنل های خورشیدی زمانی بالاترین بازده را دارند که کاملاً تمیز باشند و بتوانند تمام نور خورشید را جذب کنند. شما نباید اجازه دهید که گرد و غبار و سایر کثیفی‌ ها برای مدت طولانی بر روی این پنل‌ ها باقی بمانند». تمیز کردن پنل خورشیدی بسیار ساده است و با استفاده از مواد شوینده استفاده شده برای پنجره‌ های خانه اتومبیل و یک دستمال می‌ توانید این تجهیزات را تمیز کنید. البته در بازار بسته‌ های تمیز کننده پنل نیز موجود می باشد که درون آنها یک وایپر (تِی)، فرچه کوچک و مایع شوینده است. همچنین روند استفاده دقیق این محصولات بر روی بسته بندی آنها حک شده است.

در زمان تمیزکاری پنل کولرگازی خورشیدی باید حتماً به یاد داشته باشید که از وسایل زبر استفاده نکنید، چرا که این کار باعث خراب شدن آنها شده و مجبور می‌ شوید که هزینه زیادی را برای تعمیر آن‌ بپردازید. سایر اقداماتی که برای مراقبت از پنل‌ ها و کمک به عملکرد بهتر آن‌ها می‌ توانید انجام دهید عبارتند از:
● یادداشت عملکرد روزانه پنل ها: این کار اجازه می‌ دهد تا بررسی کنید کدام پنل چه میزان انرژی الکتریکی تولید کرده است و در صورتی که یکی از آنها با مشکل مواجه شد، سریعا آن را تشخیص خواهید داد. البته این روش بیشتر در شرایطی استفاده می شود که تعداد پنل‌ های خورشیدی بالاتری داشته باشید.
● سعی کنید نظارت کافی روی عملکرد پنل‌ ها داشته باشید. به خصوص بررسی کنید که چراغ سبز چشمک زن اینورتر همیشه روشن باشد.
● سعی کنید پنل‌ ها را در مکانی نصب کنید که به صورت دائمی در معرض نور خورشید باشند. قرارگیری این محصولات در سایه باعث می‌ شود بازده تولید انرژی آنها کاهش پیدا کند.

دانستنی‌ های مهم در مورد کولر گازی خورشیدی

جدید بودن کولر گازی خورشیدی باعث شده که به درستی در بین مردم شناخته ‌شده نباشد. به همین دلیل سوالات زیادی در خصوص این محصولات برای مشتریان پیش می‌ آید. در ادامه برخی از نکات مهمی که بهتر است در مورد کولر گازی خورشیدی بدانید را با شما در میان می‌ گذاریم:
● قدرت کولر گازی خورشیدی تفاوتی با کولرهای گازی معمولی ندارد.
● قیمت این محصولات بین 25 تا 35 درصد بیشتر از کولر گازی معمولی است.
● فضای مورد نیاز برای کولر گازی خورشیدی تنها کمی بیشتر از نمونه‌ های معمولی است. طراحی این محصولات به گونه‌ ای انجام شده که فضای زیادی اشغال نکند. البته در صورتی که فضای کافی در اختیار داشته باشید، می‌ توانید از تعداد پنل خورشیدی بیشتری نیز استفاده کنید.
تعمیر کولرگازی خورشیدی تفاوت اندکی با روند انجام کار برای کولرهای گازی معمولی دارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و از خدمات تعمیرکاران آموزش دیده و حرفه‌ ای کهربا تهویه استفاده کنید.