تعمیرگاه مجاز کولرگازی

تعمیر اسپیلیت چگونه انجام می شود؟

این روزها استفاده از اسپلیت برای تنظیم دمای فضای داخلی خانه و تهویه هوا بسیار رایج است. این محصولات علاوه بر تولید هوای خنک و گرم در فصول مختلف سال، وظیفه تهویه هوا را نیز برعهده دارند و همین باعث شده در شهرهایی که میزان آلودگی هوا بالاست، از این محصولات استقبال زیادی شود. البته اسپلیت‌ ها نیز ممکن است به مرور زمان با مشکل روبرو شوند و نیاز به تعمیر یا سرویس دهی داشته باشند. به همین دلیل بهتر است بدانید که تعمیر اسپیلت چگونه انجام می شود تا روند نگهداری، سرویس دهی و تعمیر این محصولات را بهتر کنید. در ادامه این مطلب از سایت کهربا تهیه بعد از بررسی مشکلات رایج کولر گازی و اسپلیت سراغ این موضوع می‌ رویم که تعمیر اسپلیت چگونه انجام می شود.

 

تعمیر اسپیلیت

در زمان خراب شدن اسپلیت چه باید کرد؟

زمانی که متوجه می شوید اسپلیت دچار مشکل شده است، قبل از همه چیز باید دستگاه را از برق جدا کرده تا بیشتر صدمه نبیند و از بروز آسیب ‌های احتمالی دیگر جلوگیری شود. سپس در صورتی که هیچ شناختی از مشکل به وجود آمده و روش برطرف سازی آن ندارید، باید با تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید. فراموش نکنید که برای انجام تعمیرات اسپلیت حتماً نیاز به تعمیرکاران حرفه‌ ای و آموزش دیده دارید که باز ساختار اسپیلت برند مورد نظرتان آشنایی دارند. مورد بعدی که می‌ تواند کیفیت تعمیرات انجام شده را تحت تاثیر قرار دهد، استفاده از لوازم یدکی اصل و با کیفیت می‌ باشد. فراموش نکنید استفاده از لوازم یدکی بی‌کیفیت و تقلبی ممکن است به سایر قسمت های اسپلیت یا کولر گازی آسیب بزند. شناخت مشکلات رایج اسپلیت و کولر گازی کمک می‌ کند تا در زمان تماس با تعمیرکاران بتوانید مشکل به وجود آمده را بهتر برای آنها تشریح کنید تا روند تعمیرات سریعتر طی شود‌.

مشکلات رایج اسپلیت

برای پاسخ به این سوال که «تعمیر اسپیلت چگونه انجام می شود؟» باید این نکته را مد نظر قرار دهید که روند انجام تعمیرات برای بخش‌ ها و مشکلات مختلف اسپلیت، متفاوت خواهد بود. این مشکلات به صورت خلاصه در ادامه بررسی می‌ شوند.

کار نکردن فن داخلی اسپلیت

این مشکل به دلیل یخ زدن روی کویل، مسدود شدن فیلتر هوا، خرابی رله فن یا خرابی موتور فن پیش می‌ آید.

روشن نشدن سیستم تهویه مرکزی

در صورتی که سیستم مرکزی اسپیلت به درستی کار نمی کند، ابتدا باید سراغ تنظیم ترموستات بروید.

لرزش یا صدای غیر معمول اسپلیت

ممکن است این صدا از یونیت خارجی یا یونیت داخلی به گوش برسد و دلایل مختلفی داشته باشد.

برفک گرفتن روی لوله‌ ها

این مورد نشان دهنده کثیف بودن فیلتر هوا یا کاهش میزان شارژ گاز می‌ باشد. همچنین ممکن است وقتی اسپیلت را خاموش می کنید، شاهد چکیدن آب از آن باشید.

خاموش و روشن شدن ناگهانی اسپلیت

ممکن است این موضوع به دلیل سیم کشی معیوب باشد.

نشت آب

نشت آب ممکن است از پنل داخلی یا قسمت خارجی اسپیلت مشاهده شود. دلیل بروز این مشکل مسدود شدن راه خروجی آب اسپلیت می‌ باشد.

کار نکردن فن بیرونی یا کندانسور

این مشکل باعث می‌ شود روند تهویه هوا به درستی انجام نشده و عملکرد سرمایش و گرمایش اسپلیت با مشکل مواجه شود.

خراب شدن برد الکتریکی

در صورت بروز این مشکل اسپلیت طبق برنامه عمل نمی کند.

کاهش سرمایش کولر گازی

این مشکل می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد و برای حل آن بیشتر اوقات به کمک یک متخصص نیاز خواهید داشت.

کثیفی فیلتر هوا

کثیفی فیلتر هوا ممکن است باعث بروز مشکل در قسمت‌ های دیگر اسپلیت شود.

عیب یابی و تعمیر اسپلیت چگونه انجام می‌ شود؟

این روزها به دلایل مختلف مانند شیوع ویروس کرونا، وجود ترافیک در ساعات مختلف روز، زندگی در محیط آپارتمانی و… بهتر است که روند عیب یابی و تعمیر اسپیلت با حضور کارشناسان یا تعمیرکاران آموزش دیده در محل انجام شود. روند کاری تعمیر این محصولات مراحل مختلفی دارد که عبارتند از:

  • بررسی نشانه‌ ها یا اختلالات در عملکرد اسپلیت
  • پیدا کردن منشا اصلی این مشکل به وجود آمده
  •  برطرف سازی عامل به وجود آورنده مشکل
  • مشخص کردن راهکار برای حل این مشکل
  •  استفاده از قطعات یدکی یا جایگزین اصل و با کیفیت
  •  انجام بررسی‌های نهایی برای اطمینان از اتمام تعمیرات
  •  تست نهایی

تعمیرکاران سایت کهربا تهویه علاوه بر مراحل بالا، در پایان کار یک ضمانت نامه معتبر در خصوص سلامت و طول عمر قطعات یدکی استفاده شده و تعمیرات در اختیار شما قرار می‌ دهند. همین موضوع باعث می‌ شود که به راحتی امکان اطمینان به این افراد را داشته باشید. در ادامه جزییات مختلف مربوط به مشکلات تخصصی که ممکن است برای اسپلیت به وجود بیاید را با شما در میان می‌ گذاریم.

خنک نکردن اسپیلت

یکی از مشکلات عمده که ممکن است برای اسپلیت و کولر گازی به وجود بیاید، داشتن باد گرم یا خنک نکردن اسپیلت است. این مشکل می‌ تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و بسته به آن باید راهکار مناسبی برای تعمیر اسپلیت در نظر گرفته شود. در ادامه موارد مختلف مربوط به این موضوع را بررسی می‌ کنیم:

 خراب بودن کمپرسور

اگر کمپرسور یا موتور اسپلیت دچار مشکل شده باشند، روند خنک سازی به مشکل بر می خورد. مثلا وقتی کمپرسور دچار اضافه بار شود یا در اثر وجود آلودگی فیلتر‌ها و کویل نتواند کار خود را به درستی انجام دهد، شاهد این خواهیم بود که اسپیلت باد گرم پخش می‌کند.

کم شدن گاز خنک کننده

اگر میزان گاز خنک کننده فریون موجود در اسپلیت کمتر از حد معین گردد، شاهد این خواهید بود که اسپلیت شما باد گرم تولید می‌ کند یا خنک کنندگی قبل را ندارد. در چنین شرایطی تعمیرکاران باید به محل مورد نظرتان مراجعه کرده و روند شارژ کولر گازی را انجام دهند.

خراب شدن برد الکتریکی

در صورت خراب شدن برد الکتریکی اسپلیت شاهد این خواهیم بود که تنظیمات مورد نظرمان به درستی روی روند کاری اسپلیت اعمال نمی شوند. به همین دلیل ممکن است کولر یا اسپیلت باد خنک تولید نکند.

شارژ گاز اسپیلت

شارژ نبودن گاز اسپیلت باعث می‌ شود که عملکرد آن کاملاً با مشکل روبرو شود و به هیچ عنوان نمی‌ توانید از آن استفاده کنید. از سوی دیگر کار کردن بدون گاز ممکن است مشکلات زیادی را در طولانی مدت برای کولر‌های گازی به وجود بیاورد. در زمان خرید اسپلیت و برای اولین بار استفاده از این محصولات باید حتما آنها را شارژ کنید. نکته بسیار مهم در زمینه شارژ گاز اسپیلت این است که افراد متخصص حتماً باید این کار را انجام دهند چرا که در این زمینه فاکتورهای مختلفی باید مدنظر قرار داده شود و در صورت عدم رعایت آنها شاهد به وجود آمدن مشکلاتی دیگر برای اسپیلت خواهید بود.

سرویس دهی اسپلیت

بعد از اینکه فهمیدید تعمیر اسپلیت چگونه انجام می‌ شود، باید سراغ سرویس‌ دهی این محصولات بروید. متاسفانه این روزها بسیاری انجام سرویس‌ دهی را جدی نمی‌ گیرند و همین باعث می‌ شود در طولانی مدت به اجبار هزینه بیشتری برای تعمیر اسپلیت پرداخت کنند. انجام سرویس دهی به صورت اصولی این امکان را به ما می‌ دهد تا از مشکلات احتمالی کولر گازی یا اسپلیت خود با خبر شویم. همچنین تمیز کردن قسمت‌ های مختلف پاکسازی کویل‌ ها و فیلتر‌ها علاوه بر اینکه باعث می‌ شود روند کار اسپلیت بهبود یابد، افزایش طول عمر این محصولات را در پی خواهد داشت. البته نباید فراموش کرد که روند سرویس دهی نیز باید توسط افراد متخصص انجام شود تا نتیجه بهتری از آن بگیرید.

سخن نهایی
ممکن است با مطالعه منابع مختلف تا حدودی متوجه شوید که تعمیر اسپلیت چگونه انجام می شود یا نکاتی را در این زمینه یاد بگیرید. در چنین شرایطی نباید اجازه داد که اطلاعات سطحی شما باعث شود تا خودتان برای تعمیر اسپلیت دست به کار شوید. انجام تعمیرات کولر گازی و اسپلیت نیاز به تخصص و اطلاعات کافی در خصوص برند محصول مورد نظرتان دارد. همچنین نباید فراموش کرد که وقتی از خدمات شرکتی مانند کهربا تهویه استفاده می‌ کنید، در صورت بروز هر گونه مشکلی تعمیرکاران و مسئولین شرکت باید پاسخگوی شما باشند. ولی زمانی که خودتان اقدام به تعمیر اسپیلت کرده‌ و باعث خراب شدن بقیه قسمت‌ های محصول شوید، هیچ راهکاری پیش روی خود نخواهید داشت.