تعمیر کولر گازی چهاردانگه

تعمیر کولرگازی در غرب تهران

تعمیر کولرگازی در غرب تهران با توجه به بررسی تعمیرگاه و نمایندگی های معتبر با تعمیرکاران حرفه ای که از قطعات با کیفیت استفاده کنند و هزینه تعمیرات آنها معقول باشد، یکی از دغدغه های ساکنین این منطقه از پایتخت است. ما در این مقاله از کهربا تهویه بعنوان مرکز تخصصی خدمات تعمیر کولر گازی در غرب تهران، قصد داریم متداول‌ ترین ایرادات کولر گازی و تعمیر آن را بررسی نماییم.
با خواندن این مقاله شما اطلاعات مفیدی در رابطه با رایج‌ ترین ایرادات کولر گازی اسپلیت کسب می‌ کنید. تا در صورتی‌ که دستگاه شما دچار هر یک از این ایرادات شد، بتوانید منشاء آن را پیدا کنید. همچنین ما سعی می‌ کنیم که تا حد امکان، راه حل‌ های رفع مشکلات را بیان کنیم تا خودتان بتوانید با چند تکنیک ساده، نسبت به تعمیر اسپلیت‌ تان اقدام نمایید.

تعمیر کولر گازی پونک

 

معایب رایج در کولرگازی و آموزش تعمیر و رفع ایراد

نشت گاز کولر گازی

در صورتی که لوله‌ های گازی سوراخ باشند و گاز نشتی داشته باشد، ابتدا بایستی فهمید نشتی از کدام قسمت است. سپس نشتی را برطرف نمایید و مجددا آن را تست کنید تا مطمئن شوید که نشتی کاملا برطرف شده است. در پایان، کولرگازی را با مقدار مناسب گاز مبرد شارژ کنید.

کثیف شدن فیلترهای کولر گازی

اگر فیلترهای کولر گازی کثیف باشند، کارایی دستگاه پایین می ‎‌آید. همچنین ممکن است به کمپرسور یا فن‌ ها صدمه بزند و دچار خرابی زودرس آنها شود. عدم سرویس به‌ موقع و منظم اسپلیت چنین مشکلاتی را به‌ وجود می‌ آورد. بنابراین لازم است تا به‌ صورت دوره ای فیلتر‌های کولر گازی بررسی شوند و در صورت کثیف بودن شسته و یا تعویض گردند.

خرابی برد الکترونیکی کولر گازی

کارکردن‌ های طولانی مدت دستگاه می‌ تواند موجب فشار وارد کردن به برد کنترلی، کمپرسور و فن کولر و نیز خرابی آنها گردد. این حالت می‌ تواند در طولانی مدت سبب خوردگی سیم‌ ها و آسیب دیدن ترمینال‌ ها شود و در نهایت به خرابی برد الکترونیکی کولر گازی ختم گردد. برای جلوگیری از این مشکلات احتمالی بهتر است یک تکنسین حرفه‌ ای از دستگاه شما بازدید نماید.

خرابی سنسور ترموستات کولر گازی

اگر سنسور ترموستات دستگاه خراب شود، کولرگازی یک رفتار نامنظم خواهد داشت. در برخی مواقع، مشکل از سنسور نیست و این قطعه تنها جابجا شده است. در این حالت فقط کافی است ترموستات را سر جای اصلی خود قرار دهید تا مشکل برطرف شود.

مشکلات مربوط به تخلیه کولر گازی

در این شرایط رطوبتی که از محیط داخلی ساختمان گرفته می‌ شود، به‌درستی تخلیه نمی‌ شود. علت این امر نصب نادرست دستگاه است. در صورتی‌ که دستگاه به‌ درستی نصب نشده باشد، ممکن است آب در اطراف پنل داخلی سر ریز شود و باعث آسیب رساندن به دیوار و وسیله‌ های داخل ساختمان گردد.

کثیفی کندانسور کولر گازی

لوله‌ های مارپیچ کندانسور در بیرون از فضای داخل ساختمان و در یونیت خارجی قرار دارد. این لوله‌ ها باید سالی یکبار با شیلنگ آب تمیز شوند. اما اگر خیلی کثیف شوند، باید توسط یک متخصص و با کمک یک شوینده شیمیایی تمیز شوند.

خرابی کمپرسور کولر گازی

در بیشتر مواقع، ممکن است سیم پیچ‌ های کمپرسور سوخته باشند و یا خازن راه انداز دچار نقص فنی شده باشد. در این حالت بایستی گاز کولر را تنظیم نمایید، خازن را بررسی کنید و در صورت عدم رفع مشکل، کمپرسور را تعویض نمایید.

مشکلات خازن در کولر گازی

خازن یک ولتاژ اولیه را برای فعال کردن موتور ارسال می‌ کند. اگر خازن راه انداز سوخته باشد، واحد AC عملکردی نخواهد داشت.

مشکلات اواپراتور کولر گازی

اواپراتور وظیفه جذب گرمای هوای درون ساختمان را برعهده دارد. سپس این گرما توسط یک سری کانال مجددا به‌‌ عنوان هوای سرد به‌ درون ساختمان فرستاده می‌ شود. عمر مفید این لوله‌ ها سه سال است و بعد از این مدت بایستی نسبت به تعویض آنها اقدام نمایید.

مشکل خارج نشدن هوا از موتور کولر گازی

یکی از مشکلات بسیار ساده کولرگازی، عدم خروج هوا از موتور دستگاه است. علت این امر می‌ تواند خرابی فن‌ ها یا وجود ایراداتی در کمربند دمنده، مشکلات صفحه کنترل و یا سیم کشی باشد. همچنین ممکن است مخزن پمپ میعانات شما نیز پر شده باشد.

روشن نشدن کولرگازی

زمانیکه کولر گازی روشن نمی‌ شود، بایستی چند مورد را بررسی کنید. ابتدا پریز برق را کنترل کنید. در صورتی که مشکلی نداشت، دوشاخ کولر را بررسی کرده و اگر مشکل از آن بود، دو شاخه را تعویض نمایید. در غیر اینصورت احتمالا مشکل از کابل های برق ورودی به کولر است که باید آنها را تعمیر کنید.

خنک نکردن کولر گازی

برای این مشکل ابتدا خازن مربوط به سیم‌ پیچ را بررسی کنید. ممکن است خازن ضعیف شده یا سوخته باشد که در این‌ صورت باید تعویض گردد. گاهی مواقع تمام شدن گاز کولر سبب بروز این مشکل شده است. برای رفع آن باید گاز کولر را شارژ نمایید. اگر هیچکدام از این دو مورد نبود، به سراغ موتور رفته، آن را از کولر گازی جدا کرده و تست نمایید. اگر موتور در این حالت کار نکرد، ایراد از این قسمت است. موتور باید تعویض شود.
یکی دیگر از مواردی که بهتر است در این مسئله مورد توجه قرار گیرد، این است که ممکن است ظرفیت کولر گازی خریداری شده متناسب با متراژ منزل‌ تان نباشد. در این حالت بایستی یک کولر گازی با قدرت بالا را برای فضای مورد نظر خود خریداری کنید، این نکته، یکی از مواردی است که باید در هنگام خرید کولر گازی به‌ آن توجه نمایید.

سر و صدای زیاد کولر گازی

یکی از دلایلی که باعث می‌ شود کولرگازی در حین کار سروصدای زیادی تولید نماید، نصب نادرست دستگاه است. بهتر است به وسیله یک دستگاه تراز، کولر را تراز کنید. خراب شدن لاستیک درزها نیز می‌ تواند سروصدای زیادی ایجاد کند. با تعویض لاستیک درزها، این مشکل به‌راحتی برطرف می‌ شود.
گاهی مواقع پروانه فن به قسمتی از بدنه برخورد می‌ کند و باعث ایجاد سروصدای زیاد می‌ شود. محل قرار گرفتن پروانه فن را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را در جای مناسب قرار دهید. اگر هیچکدام از این موارد نبود، به سراغ کمپرسور بروید. آن را باز کنید. سپس مجددا ببندید. اما اینبار پیچ‌ ها را محکم‌ تر ببندید تا کمپرسور تکان نخورد و آلودگی صوتی ایجاد نکند.

پرتاب کردن باد گرم از کولر گازی

اصلی‌ ترین علت این مشکل، کثیف بودن فیلترهای هوای کولرگازی است. بنابراین بهتر است از تمیز بودن کندانسور داخلی یا موتور کولر مطمئن شوید. همچنین ممکن است میزان Frozen کم باشد.

نشت آب از پنل داخلی کولر گازی

گاهی اوقات لوله‌ ها نشتی می‌ کنند یا مسدود می‌ شوند. یا ممکن است ایراد از پمپ میعانات باشد. در اینصورت بایستی لوله تخلیه میعان را پاک کنید، سیستم پمپ جلبک را با محلول سفیدکننده تمیز کرده و اتصال الکتریکی به پمپ میعانات را بررسی نمایید. در مواردی بایستی پمپ را تعویض کنید و لوله تخلیه چگالشی را از نظر نشتی بررسی نمایید.

سرویس کولر گازی

توجه داشته باشید که سرویس به موقع کولر گازی از بروز چنین مشکلاتی در فصل گرما جلوگیری می نماید و هزینه تعمیرات کولر گازی به شما تحمیل نخواهد شد.

خدمات تعمیرات اسپیلت و کولر گازی در غرب تهران

متخصصین با تجربه و حرفه ای غرب تهران با سال‌ ها تجربه در زمینه سرویس و تعمیر کولر گازی و اسپلیت کلیه خدمات سرویس و تعمیرات مربوط به دستگاه های تهویه مطبوع از جمله:

  •  رفع عیب و تعمیر خازن اسپلیت
  •  تعمیرات لوله مویین اسپیلت
  •  انجام تعمیرات برد الکتریکی سیستم تهویه مطبوع
  •  تعمیر دمپر دستگاه
  •  تعمیرات کمپرسور اسپلیت
  •  تعمیرات فن بلوور یونیت داخلی دستگاه
  •  تعمیر و تعویض فیوز حرارتی
  •  عیب یابی نشتی آب یا گاز دستگاه و تعمیر آن
  •  رفع خطاها و صداهای ناهنجار اسپلیت
    و … را با کیفیت بالا و در کمترین زمان در محل مورد نظر شما انجام خواهند داد.

کهربا تهویه در کلیه مناطق تهران و حومه دارای نمایندگی می باشد و شما می توانید تنها با یک تماس از خدمات ما بهره مند شوید.