تعمير پکيج پونک

پکیج یکی از بهترین سیستم‌ های گرمایشی محسوب می‌ گردد که در سال‌ های اخیر افراد زیادی برای گرم نمودن محیط خانه و گرم کردن آب مورد نیاز برای شستشو و حمام به استفاده از آن روی آورده‌ اند. تعمیر پکیج پونک یکی از خدمات سایت کهربا تهویه می‌ باشد که برای مردم این منطقه از تهران در نظر گرفته شده است. پکیج‌ ها معمولا به دلایل مختلفی دچار عیب‌ هایی می‌ شوند که برای برطرف نمودن آنها می‌ توان از متخصصان و کارشناسان فنی تعمیر پکیج استفاده نمود.
با ما همراه باشید تا بیشتر با رایج‌ ترین عیب‌ ها و مشکلات پکیج‌ ها و چگونگی تعمیر آنها آشنا شویم.

تعمیر و نگهداری پکیج

عیب های رایج پکیج

پکیج یکی از اجزای اصلی و بسیار کاربردی و مهم ساختمان محل سکونت و یا محل کار به شمار می‌ رود که آب گرم مورد نیاز برای موارد مختلف مانند شستشو، استحمام و یا گرم نمودن منزل از طریق شوفاژها را تامین می‌ کند. بازدید و سرویس مرتب و منظم پکیج باعث می‌ شود این دستگاه کارکرد صحیح و بی‌ نقصی در تمام طول سال داشته باشد اما گاهی اوقات عیب‌ ها و مشکلاتی برای پکیج به وجود می‌ آید که نیاز به تعمیر آن احساس می‌ شود.

روشن نشدن پکیج

از رایج‌ ترین عیب‌ های پکیج‌ ها روشن نشدن آنها می‌ باشد. عوامل مختلفی مانند گرفتگی لوله‌ ها به وسیله هوا و یا رسوبات، عدم تنظیم فشار آب، بالا رفتن زیاد دمای آب، مشکل در مشعل، خرابی شمعک، نرسیدن گاز و مشکل در اتصالات برقی مدل‌ های ترکیبی و برقی پکیج باعث روشن نشدن پکیج می‌ شوند. در صورت روشن نشدن باید این موارد ذکر شده را بررسی نمایید تا عیب یابی شود و در صورت برطرف نشدن مشکل می‌ توانید جهت تعمیر به مراکز تخصصی تعمیر پکیج غرب تهران مراجعه نمایید. یا اگر در کرج زندگی می‌ کنید، می‌ توانید عیب یابی و حل مشکل را به مراکز تعمیر پکیج کرج که از کارشناسان فنی ماهر استفاده می‌ کنند بسپارید.

خاموش شدن خود به خود و ناگهانی پکیج

از دیگر ایرادات مرسومی که برای پکیج‌ ها می‌ توان اشاره نمود خاموشی ناگهانی آنهاست. پکیج‌ ها دارای سوئیچ‌ های ایمنی هستند و در صورت بروز مشکلات مختلف برای جلوگیری از پیش آمدن حوادث خطرناک فعال می‌ شوند و باعث خاموش شدن پکیج می‌ گردند. از مهمترین عواملی که در خاموش شدن ناگهانی پکیج نقش دارند، می‌ توان به مواردی همچون افت فشار پکیج، نشتی و خرابی پمپ، خرابی ترموستات، بسته بودن شیرهای آب، کمبود و یا قطعی گاز اشاره نمود.

تعمیر پکیج دهکده المپیک

افت فشار پکیج

خرابی شیر اطمینان، خرابی گیج فشار، گرفتگی هوا، مسدود شدن لوله‌ ها، شیر آلات و فیلتر، آب زیاد، کم شدن فشار گاز و … از دلایل مهمی هستند که باعث افت فشار پکیج می‌ شوند. در صورت بروز این مشکل ابتدا موارد گفته شده را بررسی کنید و در صورتی که عیب برطرف نشد می‌ توانید به مراکز تعمیر پکیج مانند کهربا تهویه مراجعه نمایید.

گرم نشدن آب به اندازه کافی

یکی از رایج‌ ترین مشکلات مربوط به پکیج‌ ها که اکثر افراد بارها با آن مواجه شده‌ اند، گرم نشدن به اندازه آب می‌ باشد. دلایل مختلف و عوامل گوناگونی می‌ توانند باعث بروز این مشکل شوند که برای رفع آن باید عیب یابی لازم صورت بگیرد. پایین آمدن درجه دمای آب، جرم گرفتن فیلتر و لوله‌ ها، تداخل جریان آب گرم و سرد با یکدیگر، فشار پایین گاز، جمع شدن رسوبات در مبدل حرارتی، خرابی سیستم تهویه و فن، خرابی فلوسوئیچ و سنسور دما از اصلی‌ ترین دلایل گرم نشدن آب پکیج به شمار می‌ روند.

تعمیر پکیج بوتان

روشن شدن انفجاری مشعل پکیج

زمانی که گاز ورودی به پکیج دارای نوسان باشد، روشن شدن انفجاری مشعل رخ می‌ دهد. برای رفع این عیب باید محل ورودی گاز را بررسی نمایید و ورودی گاز را تنظیم کنید. همچنین ممکن است الکترود جرقه زن پکیج خراب شده باشد و در زمان روشن کردن گاز جمع شده و به یکباره که جرقه زده شود مشعل به صورت انفجاری روشن گردد.

سر و صدای زیاد پکیج

از دیگر عیب‌ های رایج در پکیج‌ ها که به مرور زمان بروز می‌ کند، سر و صدای زیاد در حین کار کردن می‌ باشد. وجود حباب‌ های هوا در داخل پمپ باعث ایجاد سر و صدا می‌ شوند که می‌ توان با باز نمودن شیر باد پمپ این حباب‌ ها را تخلیه نمود. همچنین ممکن است سیستم تهویه پکیج توسط گرد و غبار و رسوبات مختلف گرفته باشد.

سوالات متداول

بروز مشکلات و عیب‌ها در پکیج باعث به وجود آمدن سوالات مختلفی برای افراد می‌ شود که در این بخش به بررسی سوالات متداول و پاسخ‌ های آنها در زمینه تعمیر پکیج می‌ پردازیم.

هزینه تعمیر پکیج چقدر می باشد؟

یکی از موضوعات و سوالات مهم درباره تعمیر پکیج قیمت آن می‌ باشد. هزینه تعمیر پکیج با توجه به عوامل مختلفی مانند مدل و برند پکیج، نوع مشکل، نیاز به تعویض قطعات و … تعیین می‌ گردد. مجموعه کهربا تهویه مفتخر است که با داشتن کارشناسان و تعمیرکاران متخصص و مجرب تعمیرات انواع پکیج‌ ها را با قیمتی مناسب انجام می‌ دهد.

علت گرم نشدن شوفاژ چیست؟

زمانی که شیر سه طرفه پکیج خراب باشد و یا ورودی شوفاژها رسوب گرفته باشند، ممکن است به خوبی گرم نشوند. همچنین خرابی ترموستات پکیج و درست نشان ندادن دمای آب نیز می‌ تواند از دلایل گرم نشدن شوفاژها محسوب شود.

داغ شدن بیش از حد پکیج به چه دلیل است؟

اصلی‌ ترین دلیل داغ شدن زیاد پکیج خراب شدن ترموستات است. زمانی که ترموستات دارای مشکل باشد و تعریف دقیقی از دما ندهد، به صورت خودکار دمای پکیج بالا می‌ رود و باعث داغ شدن بیش از حد آن می‌ شود.

سرویس پکیج هر چند وقت باید انجام شود؟

سرویس پکیج که شامل بازبینی تمام قطعات، رسوب زدایی، عیب یابی و تعمیر و برطرف نمودن مشکلات احتمالی می‌ باشد، باید به طور منظم و مرتب صورت بگیرد تا ماندگاری پکیج بالا رفته و کارایی آن مطلوب گردد. سرویس پکیج می‌ تواند به صورت سرویس کامل در بازه زمانی طولانی مدت مانند یکبار در سال یا به صورت سرویس دوره‌ ای در بازه زمانی کوتاه تر مانند سرویس در آخر تابستان و آخر زمستان انجام شود.

برای جلوگیری از رسوب گیری پکیج چه باید کرد؟