آشنایی با عیب های رایج کولر گازی

در روزهای گرم تابستان همه ما به دنبال روش هایی هستیم که هوا را خنک کنند و از گرمای بدن ما بکاهند. یکی از این روش ها استفاده از انواع کولرها مثل کولرهای گازی است که برای این کار ابتدا باید با عملکرد آنها آشنا شویم.
تابستان که از راه می رسد باید برای سرویس کردن کولر گازی دست به کار شویم اما مشکلی که در این راستا به وجود می آید این است که کولرها مشکلاتی پیدا می کنند که باید آنها را رفع کنیم تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم، در این مقاله ما درصدد آشنایی با عیب های رایج کولر گازی و تعمیر کولر گازی هستیم تا با شناخت و رفع آنها تابستان خنکی را سپری کنیم.

 

تعمیر کولر گازی

 

عیب یابی کولر گازی

هر یک از مشکلاتی که در کولرهای گازی به وجود بیاید ناشی از خراب شدن یکی از قطعات آن است، درصورتی که با آنها آشنا نباشیم نمی توانیم مشکل اصلی را بیابیم و در صدد حل آن برآییم. در ادامه به بررسی تعدادی از این مشکلات می پردازیم.

نشتی آب کولر گازی

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کولر گازی اتفاق بیافتد، نشتی آب از آنها است که این مشکل نشان از مسدود شدن مسیر خروجی آب از کولر گازی است که با سرویس کولر گازی این مشکل رفع خواهد شد.

برفک زدن لوله های کولر گازی

مشکل دیگر می تواند برفک زدن روی لوله های کولر و یا روی فن بیرونی کولر گازی باشد که این مشکل به خاطر عدم رسیدن انرژی کافی گاز به دستگاه و هم چنین عدم تبادل هوا بین دو محیط داخل و خارج از خانه ناشی از کثیف بودن فیلتر کولر گازی می باشد.

مشکل در فن بیرونی کولر گازی

مشکل دیگر کار نکردن درست کولر های گازی ناشی از عملکرد نادرست فن بیرونی کولر است. نقش فن بیرونی در خارج کردن هوای گرم از محیط داخل خانه به بیرون است و در صورتی که این نقش به خوبی ایفا نشود سرمای مناسب و دلخواه شما وارد خانه نمی شود و همچنین فن بیرونی بیش از حد گرم خواهد شد و در نتیجه برنامه ای که شما برای سرد کردن کولر گازی تنظیم کرده اید، ایراد پیدا می کند.

مشکل در برد الکتریکی کولر گازی

ممکن است در حال استفاده از کولر گازی باشید که ناگهان کولر خاموش شود و همچنین ممکن است کولر گازی شما روشن نشود یا از اینکه کولر گازی شما طبق برنامه کار نمی کند، گلایه کنید و… تمام این مشکلات و مشکلاتی از این قبیل بخاطر خراب بودن برد یا مدار الکتریکی دستگاه است که نشانه های آن چنین مشکلاتی است که در قبل بیان شد.

روشن یا خاموش شدن خودکار کولر گازی

مشکل دیگر کولر های گازی روشن یا خاموش شدن به صورت خودکار است که نشان دهنده حجم بالای آمپر مصرفی کولر است، این مشکل بخاطر وجود مشکلاتی در سیم های کولر گازی است که ضروری است سریعا برای رفع این مشکل از تعمیرکار کمک بگیرید زیرا این مشکل خطرناک در کولر گازی منجر به آتش سوزی خواهد شد.

لرزش یا صدا غیر عادی کولر گازی

در عیب یابی کولر گازی یکی دیگر از مشکلات، لرزش یا صدا غیر معمول است که منجر به سلب آسایش می شود و ناشی از وجود مشکل در یونیت داخلی یا خارجی کولر است که نشانه های آن بالانس نبودن فن یونیت داخلی یا خارجی دستگاه، سفت نبودن پایه های compressor کولر گازی که نیاز به آچار کشی دارد، و مشکلاتی از این قبیل هستند.

تعمیر کولر گازی حومه تهران

تهران و حومه آن بخاطر وجود بسیاری از امکانات جمعیت بالایی به خود جذب کرده است و در نتیجه مصرف هر یک از این افراد از انواع انرژی مثل گاز که هم در تابستان و هم در زمستان مورد استفاده قرار می گیرد، حجم بالای انرژی را به خود اختصاص می دهد. در تهران و حومه، اکثر شهروندان از کولر های گازی در منزل، مغازه یا ادارات و… استفاده می کنند.
در نتیجه با استفاده بالا از کولرهای گازی در تابستان با مشکلاتی مواجه خواهند شد که نیاز به تیمی از تعمیرکاران کولر های گازی دارند که آنها را در این امر یاری نمایند، اما این تیم تعمیرکاران چه ویژگی هایی باید دارا باشند تا به بهترین وجه خدماتی به مشتریانشان ارائه دهند؟

ویژگی های تعمیرکاران کولرهای گازی

برای تعمیر کولر گازی، شما باید تیمی از تعمیرکاران را انتخاب کنید که ویژگی های زیر را دارا باشند:

  • برای رفع تمام مشکلاتی که برای کولر گازی بیان شد و مشکلات دیگر آن نیاز به افرادی است که در این زمینه از تخصص لازم برخوردارند در این صورت شما می توانید با خیال راحت تعمیر کولر گازی را به آنها بسپارید.
  •  ویژگی دیگر تعمیرکار، این است که باید برای خدمات خود تضمین های مدت دار ارائه بدهند تا در صورت بروز مشکل با وجود تعمیرات بکار برده شده، شما بتوانید از خدمات رایگان بعد از تعمیر بهره مند شوید.
  • ویژگی لازم دیگر این تیم که دغدغه بسیاری از افرادی است که با مشکل در کولر گازی شان مواجه شده اند، هزینه های بالای ناشی از تعمیر کولر گازی است که بسیاری به این علت برای رفع مشکل خرابی کولر گازی به متخصص مراجعه نمیکنند و خود برای تعمیر کولر گازی دست به کار می شوند و به خاطر عدم تخصص لازم در صورت حل شدن موقتی مشکل، خرابی دوباره اتفاق می افتد و یا اینکه این تعمیرات نامناسب منجر به بروز اتفاقات غیر قابل جبران می شود.
  •  ویژگی دیگر تعمیرکاران متخصص در زمینه کولر های گازی سرعت در کار است که می توان از این ویژگی به حضور به موقع در محل موردنظر و تعمیر سریع و درست کولر اشاره کرد. این ویژگی آنها را از دیگر گروه های مربوط در این زمینه متمایز می کند و امکان ارائه خدمات بیشتر و در عین حال صحیح تری می دهد.
  • مهارت کافی در تعمیرکاران کولر گازی باعث می شود که تمام تلاش شان را در درجه اول برای تعمیر کولر ها بگذارند و در صورتی که به هیچ وجه امکان تعمیر قطعات کولر وجود نداشت، اقدام به خرید قطعه جدید و تعویض آن می کنند.

    تعمیر کولر گازی کرج

کرج به خاطر نزدیکی به پایتخت از امکانات بالایی برخوردار گشته است که با توجه به نیازهایی که قبلا برای تهران وحومه بیان شد، باید از تیمی متخصص در زمینه تعمیر کولر گازی برخوردار باشد تا شهروندان برای دسترسی به تعمیرکار کولر گازی به صورت آسان و سریع مشکلی نداشته باشند.

انواع کولر گازی

ویژگی منحصر به فرد تیم تعمیرکاران کولر های گازی علاوه بر دارا بودن ویژگی های فوق این است که متخصص باید در تعمیر انواع کولر های گازی مهارت داشته باشند و انواع خرابی های مختلف کولر های گازی را رفع نمایند که در ادامه به انواع کولر های گازی اشاره میکنیم:

کولر های گازی قابل حمل یا portable

این نوع کولر ها برای سرد کردن یا گرم کردن مکان هایی استفاده می شود که کوچک یا اجاره ای هستند و با توجه به کاربرد، برای مکان های کوچک، ظرفیت های پایینی دارند. برای اسانی در انتقال، قطعات آنها مثل اواپراتور، فن و کندانسور و…در دستگاه قرار گرفته اند و برای انتقال گرما به خارج فقط یک لوله به بیرون وجود دارد.

کولر های گازی ایستاده

این کولرها برای مکان های بزرگ با جمعیت زیاد مثل مساجد، سالن های مختلف برگزاری مراسم و… استفاده می شوند و با توجه به ظرفیت  بالای آنها مانند 40 هزارbtu یا ظرفیت60 هزارbtu، دارای یونیت های خارجی هستند که موجب خنک کردن یا گرم کردن مکان های وسیع می شوند.

کولر گازی پنجره ای

این نوع کولرها به خاطر لزوم قرار گرفتن در کنار پنجره ها یا بالکن ها برای خارج کردن هوای گرم محیط داخلی به خارج، کولر گازی پنجره ای نام گرفته اند. این نوع کولرها برای محیط هایی مثل اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرند و تمام قطعات آنها مثل اواپراتور، کندانسور و… در جعبه ای جاسازی شده اند.

آنچه از مطالعه این مقاله برداشت کردیم:
در این مقاله با انواع عیب هایی که ممکن است برای کولر های گازی پیش بیاید و هم چنین با ویژگی های انواع نمایندگی کولر گازی که در این امر به ما بهترین خدمات را ارائه می دهند، آشنا شدیم. مطالعه مطالب ارائه شده در این مقاله به ما در رفع مشکلات کولر های گازی کمک می کند و در نهایت منجر می شود که تابستانی راحت و خنک را سپری کنیم.