تعمیر پکیج کهربا تهویه

تعمیر پکیج زمینی

پکیج زمینی یکی از بهترین سیستم‌ های گرمایشی محسوب می‌ شود و ممکن است بعد از مدتی دچار ایراد گردد. تعمیر پکیج زمینی مانند پکیج دیواری در ابتدا نیاز به عیب یابی دارد. عوامل مختلفی مانند افت فشار آب یا گاز، فرسودگی قطعات، رسوب گیری و … باعث بروز مشکل در پکیج زمینی می‌ شوند که نیاز به تعمیر آن احساس می‌ شود. در این مقاله از کهربا تهویه قصد داریم به بررسی عیب های پکیج زمینی و تعمیر این سیستم گرمایشی بپردازیم.
اگر شما ساکن تهران هستید و پکیج زمینی شما خوب کار نمی‌ کند و دچار عیب و ایرادی شده است، می‌ توانید برای تعمیر پکیج در سعادت آباد به مجموعه کهربا تهویه مراجعه کنید و از خدمات تیم حرفه‌ ای تعمیرکاران و کارشناسان این مرکز استفاده نمایید.

پکیج زمینی و انواع آن

پکیج زمینی مانند پکیج دیواری وظیفه گرم کردن آب مورد نیاز برای شستشو، استحمام و گرم کردن محیط ساختمان را بر عهده دارد. اما بعضی از منازل و ساختمان‌ ها از وسعت بیشتری برخوردارند و سرویس بهداشتی و بخش‌ های مختلف زیادی دارند، از این رو نیاز به آب گرم بیشتری وجود دارد. در این مکان‌ ها از پکیج زمینی استفاده می‌ شود که یک مخزن اضافی برای گرم نمودن آب دارد و از این جهت به نسبت پکیج دیواری برتری دارد.
از مهمترین انواع پکیج زمینی می‌ توان به پکیج زمینی مشعل دار (برای خانه های متراژ کم)، بدون مشعل (برای خانه های متراژ زیاد)، با مبدل صفحه‌ ای، مخزن دار، بدون فن، فن دار و چگالشی اشاره کرد.

تماس با کهربا تهویه

عیب یابی و تعمیر پکیج زمینی

پکیج های زمینی سیستم‌ های گرمایشی با کیفیتی هستند و می‌ توانند تا سال‌ ها مورد استفاده قرار بگیرند. اما ممکن است بر اثر عواملی دچار عیب‌ ها و ایراداتی شوند. یکی از این عوامل، فرسودگی قطعات به مرور زمان می‌ باشد. همچنین دلایل دیگری مانند رسوب گرفتن، معیوبی ترموستات، خرابی پمپ آب و … نیز می‌ توانند باعث بروز مشکل در پکیج زمینی شوند.

افت فشار پکیج زمینی

یکی از رایج‌ ترین عیب‌ های پکیج های زمینی افت فشار است. خرابی شیر تخلیه فشار، معیوب بودن شیر پرکن، نشتی رادیاتورها و سوراخ شدن منبع انبساط از دلایل مهم افت فشار در پکیج زمینی محسوب می‌ شوند. زمانی که افت فشار صورت می‌ گیرد، در ابتدا باید این موارد بررسی شوند. شما می‌ توانید برای رفع این مشکل به تعمیرکاران و کارشناسان مجرب و حرفه‌ ای تعمیر پکیج مجموعه کهربا تهویه مراجعه کنید.

 سر و صدای زیاد پکیج زمینی

پکیج های زمینی بخاطر ساختار خود به طور کلی نسبت به پکیج های دیواری سر و صدای بیشتری هنگام فعالیت دارند؛ اما گاهی اوقات ممکن است این سر و صدا بیش از حد و آزار دهنده شود. در این صورت ممکن است پمپ سیرکولاتور یا فن تخلیه دود خراب شده باشند و هوا در لوله‌ های پکیج زمینی وجود داشته باشد.

نشتی آب پکیج زمینی

نشتی آب یکی از رایج‌ ترین عیب‌ ها و مشکلات پکیج های زمینی محسوب می‌ شود. بسیاری از افرادی که در ساختمان خود از این نوع پکیج استفاده می‌ کنند، تجربه آن را داشته‌ اند. برای رفع این مشکل در ابتدا باید مواردی همچون محکم بودن اتصالات شامل شلنگ‌ های پشت پکیج زمینی، شیرهای پشت پکیج و شیرهای رادیاتورها را بررسی و چک کنید.
در صورت سالم بودن این موارد سپس باید به سراغ بررسی اتصال لوله‌ ها به مبدل، اتصال پمپ به شاسی و اتصالات قطعات داخلی پکیج زمینی بروید. در صورتی که نتوانستید برای نشتی آب ایراد مورد نظر را پیدا کنید، باید برای تعمیر پکیج زمینی از تعمیرکاران ماهر کمک بگیرید.

گرم نشدن رادیاتورهای پکیج زمینی

دلایل زیادی مانند کم بودن فشار گاز، تنظیم نبودن فشار آب و یا گاز، وجود هوا در لوله‌ ها، رسوب گرفتن رادیاتورها و … منجر به گرم نشدن رادیاتورهای پکیج زمینی می‌ شوند. پس از بررسی و رفع این موارد رادیاتورها مانند قبل گرم خواهند شد.

خاموش و روشن شدن پکیج زمینی

خاموش و روشن شدن خودبخودی و ناگهانی پکیج زمینی ممکن است در اثر تنظیم نبودن هوای لازم جهت احتراق، تنظیم نبودن شیر برقی گاز، ایجاد رسوب در مبدل، خرابی پمپ و بسته بودن شیرهای رادیاتور رخ دهد.

داغ شدن بیش از اندازه آب پکیج زمینی

مشکل داغ شدن بیش از حد آب مربوط به ترموستات می‌ باشد. اگر ترموستات دستگاه به درستی کار نکند و معیوب باشد، نمی‌ تواند دمای آب را به درستی تشخیص داده و تصور می‌کند آب داغ نیست. در نتیجه روند گرم نمودن آب آنقدر ادامه پیدا می‌ کند تا به دمای بسیار بالا و آزار دهنده‌ ای می‌ رسد. اگر شما هم با چنین مشکلی در پکیج خود مواجه شده‌ اید، می‌ توانید عیب‌ یابی و تعمیرات تخصصی آن را به نمایندگی تعمیر پکیج زمینی کهربا تهویه بسپارید.

همچنین بخوانید: تعمیر پکیج دیواری

شرکت کهربا تهویه با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات تعمیر و نگهداری کلیه سیستم های سرمایشی و گرمایشی معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترد ای از تجربه و دانش دست پیدا کرده است و قصد دارد جهت کسب رضایت و اعتماد مردم خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات کلیه سیستم های گرمایشی و سرمایشی در تهران را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.

سوالات رایج درباره تعمیر پکیج زمینی

همواره برای کسانی که از پکیج های زمینی به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می‌ کنند، سوالات مختلفی درباره مشکلات و عیب‌ ها و همچنین تعمیر پکیج زمینی پیش می‌ آید. در این بخش به بررسی سوالات متداول در این زمینه و پاسخ‌ ها و راه حل‌ های این سوالات می‌ پردازیم.

چرا پکیج زمینی بوی بدی می دهد؟

اگر در اطراف پکیج زمینی خود بوی نامطبوعی را استشمام نمودید، در ابتدا برای حفظ ایمنی خود دستگاه را خاموش کنید. یکی از دلایل ایجاد بوی بد نشتی گاز است که بسیار خطرناک می‌ باشد. در صورتی که بوی نامطبوع در اثر نشت گاز نباشد، باید مشعل، تهویه هوا، دیگ و دودکش پکیج زمینی را بررسی کنید. احتمال دارد احتراق ناقص در اثر خرابی یکی از این موارد باعث به وجود آمدن بوی بد شده باشد.

هزینه و قیمت تعمیر پکیج زمینی چقدر است؟

نمی‌ توان مبلغ مشخصی را برای تعمیر پکیج زمینی تعیین نمود. هزینه تعمیر این سیستم گرمایشی با توجه به موارد مختلفی مانند نوع پکیج، نوع ایراد و مشکل، تعمیر یا تعویض قطعات و … مشخص می‌ شود.

نشانه های رسوب گرفتن پکیج زمینی چیست؟

یکی از عیب‌ های رایج پکیج های زمینی که به مرور زمان رخ می‌ دهد، رسوب گیری است. گرم و سرد شدن آب، بالا رفتن بار دستگاه، دمای پایین شوفاژ و شنیدن صدا از مبدل و دیگ پکیج زمینی از نشانه‌ های ایجاد و جمع شدن رسوب در پکیج شما می‌ باشد.

چرا پکیج زمینی انفجاری روشن می شود؟

دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که از مهمترین آنها می‌ توان به کم یا زیاد بودن فشار گاز، خرابی دودکش، تنظیم نبودن فاصله بین مشعل و الکترود جرقه زن و معیوب بودن جرقه زن اشاره نمود.

چرا پکیج زمینی روشن نمی شود؟

از دیگر سوالات متداول افراد درباره پکیج های زمینی روشن نشدن آنها می‌ باشد. این مشکل ممکن است بخاطر افت فشار آب و یا گاز، گرفتگی لوله‌ ها، خرابی مشعل و یا معیوب بودن شمعک رخ دهد.