تعمیر چیلر اسلامشهر

شاید بارها این را شنیده باشید که چیلرها یا کولرگازی‌ ها نیازمند سرویس‌ های دوره‌ ای هستند. حتی برخی اوقات مشکلاتی برای دستگاه پیش می‌ آید که نیازمند تعمیرکار می‌ شویم. تعمیر چیلر اسلامشهر یکی از گزینه‌ هایی است که کاربران زیادی در مورد آن جستجو کرده‌ اند. اما بد نیست که در مورد مشکلاتی که برای این دستگاه‌ ها به وجود می‌ آید و یا این که چه زمانی نیاز به تعمیر دارند، بیشتر آشنا شوید.

 

تعمیر چیلر جذبی

در این مطلب از کهربا تهویه قرار است با هم در مورد نگهداری درست چیلر و همچنین نیازهای تعمیراتی این دستگاه بیشتر صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با خدمات کهربا تهویه

انواع چیلرها

پیش از این که در مورد تعمیر چیلر صحبت کنیم، شاید بد نباشد شما را با انواع مختلف چیلر آشنا کنیم. به طور کلی چیلرهای موجود در بازار به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند.

  1. چیلرهای تراکمی
  2. چیلرهای جذبی

اما در سراسر دنیا چیلرهای جذبی را در 3 نوع مختلف تولید می‌ کنند: نوع اول چیلر شعله مستقیم، نوع چیلر بخار و نوع سوم چیلر آب داغ است.

اما یک دسته بندی دیگر نیز برای چیلرها در نظر گرفته می‌ شود این دسته بندی عمومی‌ تر بوده و شامل چیلرهای جذبی از نوع آب و آمونیاک و چیلرهای جذبی لیتیوم بروماید و آب است.

بدون شک نگهداری و تعمیر چیلر جذبی با چیلر تراکمی متفاوت است. این که نوع چیلر خود را تشخیص دهید، نقش زیادی در پیدا کردن مشکل داشته و به شما کمک می‌ کند، در صورت بروز هر عیب و ایرادی فورا متوجه شده و با تعمیرکار تماس بگیرید.

چه کسانی می‌ توانند کار تعمیر چیلر انجام دهند؟

برای تعمیر چیلرها معمولا از مهندسان اجرایی و تکنیسین‌ های باتجربه کمک می‌ گیرند. بنابراین نمی‌ توان انتظار داشت که یک تعمیرکار ساده یا کسی که تجربه کافی در تعمیر چیلرها ندارد، بتواند آن را تعمیر کند.

تعمیر چیلر جذبی

به خصوص که اشکال برخی از چیلرها بسیار تخصصی بوده و تنها کسانی که تجربه کافی در این زمینه دارند، می‌ توانند به خوبی از پس تعمیر آن بر بیایند.

برای تعمیر چیلر در تهران، اسلامشهر و یا هر شهر دیگری که هستید، حتما سعی کنید از افراد متخصص کمک بگیرد. تا هم مشکل دستگاه در اولین اقدام کامل رفع شود و هم این که برای دفعات بعدی، تنها نیازمند سرویس‌ های دوره‌ ای باشید؛ نه رفع مشکلاتی که به درستی حل نشده اند.

یک مرکز تعمیر چیلر تخصصی باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟

هر نوع صدا یا بوی اضافی از دستگاه چیلر نشان دهنده ایجاد یک مشکل در عملکرد آن است. بنابراین اگر می‌ خواهید به تعمیرکار چیلر مراجعه کنید، حتما در نظر داشته باشید که مرکزی که به آن مراجعه می‌ کنید، بهتر است ویژگی‌ های زیر را داشته باشد.

  • تخصص و تجربه کافی در زمینه تعمیر انواع مختلف چیلر داشته باشد.
  • تعمیرکار برندهای مختلف چیلر را شناخته و با مشکلات رایج آنها آشنا باشد.
  • مرکز یا شرکت ارائه کننده خدمات تعمیر چیلر باید در کار خود خبره بوده و سابقه کار در زمینه تعمیر هم چیلرهای ترکیبی و هم چیلرهای جذبی داشته باشد.
  • مرکز باید برای وقت شما اهمیت قائل بوده و این را در نظر داشته باشد که باید سر وقت به محل مراجعه کرده و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن چیلر شما را تعمیر کند.
  • سرویس دهی کامل بوده و تمامی عیوب دستگاه به طور کامل رفع شوند.
  • هزینه‌ هایی که برای تعمیر چیلر دریافت می‌ کنند، منطقی و منصفانه باشد.
  • اگر نیاز به تعویض یک قطعه بود، از قطعات اورجینال یا شرکتی باکیفیت استفاده کنند.

 

تعمیر چیلر در تهران

 

برای جلوگیری از خراب شدن چیلرها باید چکار کنیم؟

بدون شک اگر علاج واقعه را قبل از وقوع کنیم، بهترین کار خواهد بود. بنابراین بهترین کار برای جلوگیری از سر و کار داشتن با تعمیرهای پر هزینه و زمانبر، سرویس‌ های دوره‌ ای است. با همین کار ساده، می‌ توانید از خراب شدن دستگاه جلوگیری کنید.

مراکز حرفه‌ ای در زمینه تعمیر چیلر اسلامشهر یا هر منطقه دیگر، به خوبی با سرویس‌ های دوره‌ ای آشنا بوده و انواع خدمات سرویس را ارائه می‌ کنند.

برای مثال توضیح دادیم که چیلرهای جذبی دارای انواع مختلفی هستند. یکی از آنها با ماده لیتیوم بروماید و آب کار می‌ کند. در سرویس‌ های دوره‌ ای از کم شدن ماده جلوگیری کرده و میزان مایع را در حد مطلوب و مورد نیاز دستگاه نگه می‌ دارند.

آشنایی با مشکلات رایج چیلر

استفاده کنندگان از انواع چیلر باید بدانند که این تجهیزات در معرض مشکلات گوناگونی هستند که به دلایل مختلفی می توانند رخ دهند. از آنجایی که سیستم چیلر از بخش های مختلف تشکیل شده احتمال خرابی قسمتهای مختلف آن وجود دارد. در ادامه مشکلات متداول انواع چیلر را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • ایجاد سر و صدای اضافه در زمان کار: وقتی چیلر در زمان کار صداهای اضافه مانند وزوز یا ناله تولید می کند، بهتر است هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنید. این مسئله می تواند به دلیل خرابی اواپراتور، آسیب دیدن کمپرسور و… به وجود بیاید.
  • کاهش بازده چیلر: در بسیاری از موارد ممکن است مشاهده کنید که قدرت خنک کنندگی چیلر کاهش یافته است. منشاء بروز این مشکل می تواند کمپرسور، اواپراتور، وجود نشتی در بخش های مختلف چیلر یا کاهش گاز مبرد یا خنک کننده باشد.
  • از کار افتادن چیلر: این مشکل به دلایل مختلفی رخ می دهد که اصلی ترین آنها خراب شدن سیستم الکتریکی چیلر، از کار افتادن اواپراتور، آسیب دیدن سیستم کنترلی و… است.
  • نشت آب از اواپراتور: در چنین شرایطی امکان بروز نشتی در لوله های اواپراتور وجود دارد و بهتر است برای حل مشکل سراغ افراد متخصصی بروید که امکان انجام تست نشتی بر روی چیلر را دارند.
  • عمل نکردن سیستم اتوماتیک چیلر: در چنین شرایطی امکان اختلال در کار ترموستات یا سیستم کنترل الکترونیکی چیلر وجود دارد.

زمان مناسب برای تعمیر چیلر

معمولاً خراب شدن چیلر همواره با نشانه های مختلفی همراه است. در نتیجه اگر زمان به کارگیری چیلر عملکرد غیر عادی مانند سر و صدای اضافه و  کاهش بازده را مشاهده کردید باید اقدامات لازم برای تعمیر چیلر را انجام دهید. این نکته بسیار مهم را به هیچ عنوان فراموش نکنید که بی اهمیتی به نشانه های اولیه خرابی چیلر ممکن است باعث آسیب رسیدن به سایر قسمتها شود. در چنین مواردی افراد مشاهده می کنند که هزینه تعمیر چیلر برای آنها به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. از همین رو پیشنهاد می شود به محض مشاهده اولین نشانه ها برای صرفه جویی در هزینه ها و از طرفی داشتن چیلر با کارکرد بهتر سراغ تعمیرکاران حرفه ای بروید.

نکات مهم در زمان تعمیر چیلر

این روزها انواع مختلف چیلر بسته به نیاز مشتریان در اختیار آنها قرار می گیرد و باید در نظر داشته باشید که ساختار و نحوه عملکرد هر کدام از این محصولات متفاوت است. به همین دلیل بهترین گزینه برای تعمیر چیلر، شرکتها و افرادی هستند که با برند و نوع این تجهیزات آشنایی کامل دارند. همچنین در بسیاری از موارد نیاز دارید که قطعات مختلف این سیستم ها را تعویض کنید. در اینجا اهمیت استفاده از قطعات یدکی اصل و اورجینال افزایش می یابد. چرا که در بسیاری از موارد مشاهده شده افراد برای کاهش هزینه تعمیرات سراغ قطعات یدکی تقلبی و ارزان قیمت می روند. این لوازم یدکی چیلر قطعاً کارکرد مناسبی ندارند و بر روی بازده نهایی این سیستم ها تاثیر منفی می گذارند. از طرفی امکان آسیب رسیدن به سایر قسمت های چیلر نیز افزایش می یابد و در نتیجه با انتخاب لوازم یدکی نامناسب باعث افزایش هزینه های متوسط چیلر خواهید شد.

 

نصب و تعمیر کولر گازی

سرویس دهی چیلر اسلام آباد

استفاده از خدمات سرویس دهی چیلر در اسلام آباد به دارندگان این تجهیزات اجازه می دهد تا در طول زمان با چیلر به مشکل بر نخورند. بخش های مختلف انواع چیلر همیشه در معرض آلودگی های مختلف مانند گرد و غبار و کثیفی هستند. وجود این عوامل خارجی باعث کاهش کیفیت کار چیلر خواهد شد. همچنین در صورت بی اهمیتی نسبت به این موضوع می بینید که بخش های مختلف چیلر دچار خوردگی می شود و در نتیجه باید هزینه بیشتری را برای تعمیرات چیلر متحمل شوید.

متخصصین ما در کهربا تهویه برای انجام سرویس دهی های چیلر از چک لیست های مخصوصی استفاده می کنند که در اختیار آنها قرار گرفته است. انجام این کار طبق چک لیستها باعث می شود تا کنترل وضعیت هیچ کدام از قسمت ها را فراموش نکنید. همچنین در زمان سرویس دهی عوامل خارجی مانند کثیفی که ممکن است در طولانی مدت باعث خرابی چیلر شوند را از بین می برند. از سوی دیگر در زمان سرویس دهی می توان زودتر از موعد مشکلات احتمالی را پیش بینی کرد و نسبت به برطرف سازی آنها اقدامات لازم را انجام داد.

 

تماس با کهربا تهویه

سخن آخر

بدون شک چیلرها، هوا سازها و خنک‌ کننده های دیگری که در محیط‌ های مسکونی، تجاری یا اداری وجود دارند، به مراقبت نیاز پیدا می‌ کنند. تعمیر و نگهداری از آنها نیازمند تخصص بوده و اگر افراد غیر متخصص این کار را انجام دهند، ممکن است سبب ایجاد آسیب شوند.

 تعمیر چیلر در اسلامشهر و حتی سرویس‌ های دوره‌ ای نیازمند کمک افراد متخصص است. ما در این مطلب به مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید و نیازمند تعمیر است هم اشاره کرده‌ ایم. بنابراین می‌ توانید به کمک کهربا تهویه به سادگی در اسلامشهر و یا هر منطقه دیگری که هستید، چیلر خود را تعمیر کنید. بهتر است از دستکاری دستگاه بدون تخصص کافی خودداری کنید. این کار می‌ تواند عواقب جبران ناپذیری برای شما یا دستگاه داشته باشد.

سوالات متداول

آیا خودمان هم می‌ توانیم در خانه کار تعمیر چیلر را انجام دهیم؟

انجام کارهای تعمیراتی، بخصوص دستگاه‌ های پیچیده‌ ای مانند چیلرها نیازمند تخصص و دانش است. ممکن است دستکاری دستگاه چیلر بدون دانش و تخصص شما را دچار برق گرفتگی کند و یا باعث خرابی دستگاه شود.

تعمیر چیلر جذبی چقدر هزینه دارد؟

چیلرهای جذبی مقاوم بوده و اغلب کمتر نیاز به تعمیر دارند. اما بسته به نوع مشکلی که پیش می‌ آید و بخشی که دچار عیب شده، هزینه نهایی تعمیر متفاوت خواهد بود.

چیلرهای مختلف به تعمیرکار متفاوتی نیاز دارند؟

برخی از شرکت‌ های خبره در زمینه تعمیر چیلر، به طور تخصصی بر روی یک نوع خاص چیلر کار می‌ کنند. برخی دیگر از موسسه‌ های تعمیراتی دارای متخصصان مختلف بوده و در تعمیر انواع مختلف چیلر تخصص دارند.

شایع‌ ترین مواردی که به تعمیر چیلر نیاز دارند کدام‌ اند؟

در صورتی که مواردی مانند یخ زدن کمپرسور، استارت نخوردن کمپرسور و یا اتصالی در برق ساختمان مشاهده کردید، چیلر را سریعا خاموش کرده و به تعمیرکار مربوطه زنگ بزنید.

سرویس‌ های دوره‌ ای به بهبود عملکرد چیلر کمک می‌ کند؟

هدف از سرویس‌ های دوره‌ ای توجه به اشکالاتی است که در آینده به وجود می‌ آیند. همچنین در این سرویس‌ های دوره‌ ای است که اگر بخشی معیوب باشد تعمیر یا تعویض می‌ شود.