سرویسکار کولر گازی

نصب، تعمیر و سرویس کولرگازی و اسپلیت و هزینه ها در سال 1400

کولر گازی و اسپلیت از مهم‌ترین لوازمی هستند که در روزهای گرم سال برای خنک کردن محیط و تحمل گرمای هوا استفاده می‌شوند. این وسیله‌ ها نیز مانند هر وسیله دیگری هزینه نصب، تعمیر و سرویس مخصوص به خود را خواهند داشت. هزینه نصب کولر گازی و اسپلیت و یا تعمیر و سرویس سالانه آن بر اساس شرایط کولر گازی و اسپلیت و نرخ مصوب در اتحادیه تعیین می‌شود، از این رو عوامل مختلفی می‌ تواند بر روی هزینه نهایی نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی و اسپلیت تاثیرگذار باشند.

هزینه نصب کولر گازی و اسپلیت و عوامل موثر بر آن

کولر گازی از آن دسته وسایل الکترونیکی است که نصب آن شاید در ظاهر ساده به نظر برسد، ولی دارای حساسیت بالایی است. به دلیل همین حساسیت بالا متخصصین حرفه‌ ای برای نصب آن نیاز است تا نصب این وسیله به صورت اصولی انجام شود. اسپلیت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیاز به یک متخصص برای نصب اصولی آن وجود دارد.
از این رو در صورت خرید این وسیله به هیچ عنوان خود اقدام به نصب آن نکنید و از تیم متخصص شرکت ارائه‌دهنده در این زمینه کمک بگیرید. به طور معمول در زمان خرید کولر گازی و اسپلیت هزینه‌ ای برای نصب از مشتری گرفته نمی‌ شود. البته اگر می‌ خواهید کولر گازی و یا اسپلیت خانه و یا محل کار خود را به مکان دیگری منتقل کنید، متخصصین بر اساس نرخ مصوب در سال 1400 مبلغی را برای نصب دوباره کولر گازی و اسپلیت از شما خواهند گرفت. به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از شرکت‌ های ارائه‌ دهنده کولر گازی و اسپلیت گارانتی محصول خود را در هنگام نصب فعال می‌ کنند، به همین دلیل نیاز است که حتما از خود نصاب شرکت برای این کار کمک بگیرید تا گارانتی محصول شما از بین نرود.
کولرهای گازی و اسپلیت از دو بخش مختلف داخلی و خارجی تشکیل شده‌ اند که هر کدام از آن‌ها نیازمند نصب با اصولی متفاوت هستند. به همین دلیل هزینه نصب هر کدام از بخش‌ های داخلی و خارجی متفاوت در نظر گرفته خواهند شد. گفتنی است بخش داخلی در داخل خانه و یا محل کار و بخش خارجی در فضای بیرونی ساختمان مانند بالکن و یا پشت بام نصب می‌ شود. در هنگام نصب در برخی از مواقع نیاز به و پایه‌ های آهنی بوده تا بخش خارجی کولر گازی و اسپلیت بر روی پشت بام، دیوار و یا بالکن به صورت ایمنی نصب گردند، به همین دلیل در این مواقع هزینه این نگهدارنده‌ ها و پایه‌ های آهنی نیز به هزینه نصب کولر گازی و اسپلیت اضافه می‌ شود.
در برخی از مواقع زمانی که نصاب به محل نصب می‌ رسد، مشاهده می‌ کند که برای نصب کولر گازی و اسپلیت نیازمند لوله‌ کشی و سیم‌ کشی بیشتری نسبت به حالت معمول است و به همین دلیل این مورد نیز می‌ تواند به هزینه نصب کولر گازی بیفزاید و نصاب شرکت هزینه‌ ای اضافه در این باره از مشتری بگیرد. از آن جایی که متراژ کابل برق مصرفی، بست‌ ها و داکت‌ های سیم کشی افزایش پیدا می‌ کنند، به طبع هزینه نصب وسیله نیز افزایش می‌ یابد.

هزینه سرویس کولر گازی و عوامل موثر بر آن

هزینه سرویس کولر گازی با توجه به عوامل مختلفی می‌ تواند متغیر باشد. اول از همه لازم است در رابطه با اهمیت سرویس کولر گازی بیشتر بدانید. کولرهای گازی از دسته وسایل الکترونیکی هستند که برای افزایش طول عمر و کیفیت در کارکرد نیازمند سرویس به صورت دوره‌ ای هستند. افراد بسیاری سرویس این وسیله را به صورت سالیانه انجام می‌ دهند و قبل از رسیدن به فصل گرما به تعمیرگاه‌ های کولر گازی مراجعه می‌ کنند و درخواست یک سرویس‌ کار را می‌ دهند تا سرویس‌ کار با حضور در محل و سرویس کولر گازی مشکلات احتمالی آن را از بین ببرد.
با از بین بردن مشکلات احتمالی، از خراب شدن کولر گازی جلوگیری می‌ شود و در نتیجه طول عمر کولر گازی افزایش می‌ یابد. در بسیاری از مواقع کولرهای گازی دچار ایراداتی می‌ شوند که به چشم دیده نشده و هر کدام می‌ توانند خرابی را برای کولر گازی به وجود بیاورند. به همین دلیل اهمیت سرویس سالیانه کولر گازی در این جا دیده می‌ شود. به طبع پرداخت هزینه سرویس سالیانه بسیار پایین‌ تر از پرداخت هزینه تعمیر کولر گازی و یا خرید دوباره آن است. خوب است بدانید که بهترین زمان برای سرویس کولر گازی در شهرهایی که دارای آب و هوای معتدل هستند، مانند شهرهای تهران، کرج، اندیشه، شهریار، اسلامشهر، اصفهان و … در فصل بهار است در صورتی که در شهرهای جنوبی کشور بهترین زمان برای سرویس کولر گازی در ماه اسفند است.
از عواملی که بر روی هزینه سرویس کولر گازی تاثیرگذار است، می‌ توان به نوع سرویس کولر گازی اشاره کرد که می‌ تواند شستن و سرویس پنل کولر، تمیز کردن فیلتر کولر، تعویض فیلتر کولر گازی و … باشد. هر کدام از این سرویس‌ ها در نوع خود هزینه‌ ای متفاوت را به دنبال خواهند داشت. از دیگر مواردی که بر روی هزینه سرویس کولر گازی اثیر می‌ گذارد، هزینه شارژ کولر گازی است که می‌ تواند با ورود به سال جدید متفاوت از سال پیش باشد. همچنین هزینه ایاب و ذهاب سرویس‌کار نیز به باقی هزینه‌ های سرویس سالیانه کولر گازی افزوده می‌ شود.

هزینه تعمیر کولر گازی و اسپلیت و عوامل موثر بر آن

هزینه تعمیر کولر گازی و تعمیر اسپیلت با توجه به نوع مشکل به وجود آمده متفاوت خواهد بود. گاهی با تعمیر بخشی که دچار مشکل شده است، کولر گازی و اسپلیت درست می‌ شوند. گاهی نیز تعمیر جواب نمی‌ دهد و نیاز به تعویض قطعه وجود دارد که این تعویض قطعه می‌ تواند هزینه بیشتری را به همراه داشته باشد. همچنین با توجه به نوع برند کولر گازی و اسپلیت و کیفیت قطعات استفاده شده در آن نیز هزینه تعمیر متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی
نصب، سرویس سالیانه و تعمیر کولر گازی و اسپلیت با توجه به موارد مختلفی می‌ تواند متفاوت باشد. در صورتی که ساکن شهرهای استان تهران هستید، می‌ توانید نصب، سرویس سالیانه و یا تعمیر کولر گازی اسلامشهر، تعمیر کولر گازی اندیشه و تعمیر کولر گازی شهریار را به متخصصین کهربا تهویه بسپارید تا در کنار بهترین کیفیت، مناسب‌ ترین قیمت این خدمات را نیز دریافت کنید.