تعمیر چیلر با کهربا تهویه

سرویس چیلر سقفی چگونه انجام می شود؟

4/5 - (1 امتیاز)

چیلر از جمله دستگاه‌ های تهویه مطبوع است که با استفاده از فرآیند تقطیر و تبخیر یک مبرد در حال گردش بین اجزای چیلر، حرارت را از یک قسمت دستگاه به قسمت دیگر در یک سیکل منتقل می‌ کند. به شکل ساده‌ تر می‌ توان گفت که چیلر آب را برای سرمایش هوای ساختمان یا مصارف صنعتی، سرد می‌‌‌‌ کند. در ادامه این مطلب از کهربا تهویه به نکاتی در مورد سرویس چیلر سقفی اشاره خواهیم داشت.

 

تعمیر چیلر کهربا تهویه

سرویس چیلر سقفی

سرویس به موقع چیلر از جمله اقدامات مهمی است که روی طول عمر و ارتقا بازدهی و راندمان دستگاه تاثیر مستقیم دارد. در واقع برای کسب اطمینان از عملکرد مطلوب و بهینه دستگاه چیلر باید به صورت منظم و دوره‌ ای سرویس شود. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که سیستم‌ های تهویه مطلوب چیلر پیش از راه اندازی باید توسط سرویسکاران باتجربه و حرفه‌ ای، سرویس و تعمیر شوند.

تعمیر چیلر در اسلامشهر

به این صورت می‌ توانید از بروز خرابی و آسیب دیدن قطعات اصلی دستگاه جلوگیری کنید. دستگاه‌ های چیلر به دلیل کارایی و بازدهی مطلوب، در سازه‌ ها و پروژه‌ های گوناگون تجاری، صنعتی، اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این دستگاه‌ ها مطابق با استانداردهای جهانی طراحی و تولید می‌ شوند و قطعات با کیفیتی دارند. به همین دلیل می‌ توانند به راحتی نیازهای برودتی محیط‌‌‌‌‌‌‌ های مختلف را برطرف کنند.
سرویس و نگهداری اصولی و صحیح از چیلرها از جمله نکاتی است که برای افزایش طول عمر، بازدهی و جلوگیری از خرابی قطعات دستگاه باید به آن توجه داشته باشید. با انجام فرآیند سرویس و نگهداری چیلر، به راحتی می‌ توانید احتمال بروز مشکلات و ایرادات فنی دستگاه‌ ها را به طور چشمگیری کاهش دهید.

نحوه سرویس چیلر سقفی

همانطور که اشاره شد، هدف از انجام سرویس دوره‌ ای و منظم چیلر، کاهش احتمال از کار افتادگی و بروز نقص فنی در ساختار و قطعات دستگاه است. دقت داشته باشید که سرویس و تعمیر سیستم پیش از شروع به کار و راه اندازی دستگاه انجام می‌ شود.
با این کار می‌ توانید از بروز خرابی‌ های ناگهانی و یکباره دستگاه جلوگیری کنید. معمولا سرویس و نگهداری دستگاه‌‌‌‌ های چیلر به صورت ماهیانه و سالیانه انجام می‌ شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که سرویس سیستم‌ های تهویه مطبوع از نوع چیلر، یک فرآیند تخصصی است. به همین دلیل این کار حتما باید توسط تعمیرکاران و سرویس کاران ماهر و کاربلد صورت بگیرد.

شستشوی بخش کندانسور

یکی از مهم‌ ترین اقدامات در جهت ارتقا بازدهی چیلر، شست و شو و نظافت منظم بخش کندانسور دستگاه است. توجه داشته باشید که کندانسور چیلر از جمله بخش‌ های مهم کلیدی در ساختار این دستگاه‌ ها به حساب می‌ آید.
استفاده مداوم از دستگاه سبب تجمع گرد و غبار و کثیفی بر روی سطح کندانسور می‌ شود. عدم نظافت آلودگی‌ های ایجاد شده بر روی این قطعه می‌ تواند راندمان و بازدهی را به طرز چشمگیری کاهش دهد. همچنین این مسئله روی افزایش مصرف انرژی و برق تاثیر مستقیم دارد.
به همین دلیل تمیز کردن ذرات گرد و غبار و آلاینده‌ ها از سطح کندانسور سیستم به نوعی ضروری است. برای برطرف کردن این آلودگی‌ ها در ابتدا باید درب‌ های ابتدایی و انتهایی کندانسور باز شود. سپس می‌ توانید برای نظافت و شست و شوی اجزاء اقدام کنید.

 

تعمیر چیلر سقفی

رسوب زدایی یا اسیدشویی چیلر

به دلیل جریان داشتن آب در لوله‌ های چیلر، بسیاری از قطعات سیستم چیلر در معرض رسوبات قرار می‌ گیرند. رسوب زدایی از دیگر اقدامات مهم و کاربردی در جهت سرویس و نگهداری از چیلر است. دقت داشته باشید که املاح و ناخالصی‌ های موجود در آب، از عمده‌ ترین دلایل ایجاد رسوب در قطعات چیلر، به ویژه کندانسور است.

خدمات کهربا تهویه

سرویسکاران در جهت برطرف کردن رسوبات از مواد و محلول‌ های خاصی استفاده می‌ کنند. این فرآیند با عنوان اسید شویی چیلر شناخته می‌ شود.

نکات مهم در زمان سرویس چیلر

در زمینه سرویس چیلر نکاتی وجود دارد که حتما باید به آن‌ ها توجه داشته باشید. این نکات به شرح زیر می‌‌ باشد:

بررسی کمپرسور

یکی از نکات مهم و ضروری در حین سرویس چیلر، ارزیابی و بررسی کارکرد بهینه و مطلوب کمپرسور می‌ باشد. در واقع کمپرسور یکی از مهم‌ ترین اجزای سیستم‌ های تهویه از جمله چیلر به حساب می‌‌‌‌‌ آید. دقت داشته باشید که بروز ایراد در این قطعه، موجب اختلال در فرآیند برودتی سیستم می‌ شود.
به همین دلیل اطمینان حاصل کردن از سلامت چرخ دنده‌ های کمپرسور، یاتاقان‌ ها و تسمه از اهمیت فراوانی برخوردار است و روی افزایش طول عمر مفید و عملکرد مطلوب دستگاه تاثیر مستقیم دارد.

آنالیز روغن دستگاه

کافی بودن میزان روغن دستگاه از جمله نکات مهمی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. در واقع روغن روی بهبود و ارتقا بخشیدن قطعات و عملکرد سیستم چیلر تاثیر بسزایی دارد. در صورت کاهش میزان روغن چیلر، امکان بروز خرابی و معیوب شدن قطعات و متعلقات فنی دستگاه وجود دارد. به همین دلیل نباید از بررسی و آنالیز میزان روغن به صورت سالیانه غافل شوید.

بررسی گاز مبرد سیستم

دقت داشته باشید که سیکل تبرید و خنک سازی سیستم‌ های چیلر به وسیله گاز مبرد صورت می‌ گیرد. در صورت کمبود و یا تخلیه گاز مبرد دستگاه چیلر، امکان بروز اختلال در چرخه تبریدی سیستم وجود دارد. یعنی کافی بودن میزان گاز مبرد چیلر روی بازدهی حداکثری آن تاثیر بسزایی دارد.

تماس با کهربا تهویه

جمع بندی

در این مقاله به اهمیت سرویس و تعمیر چیلر سقفی پرداختیم. کهربا تهویه یکی از شرکت‌ های خدماتی معتبر در زمینه محصولات تهویه مطبوع است که می‌ توانید سرویس و تعمیر چیلر در تهران را به آنها واگذار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت سرویس و تعمیر چیلر می‌ توانید از طریق شماره درج شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا سرویس دوره‌ ای چیلر امری الزامی است؟

بله؛ سرویس دوره‌ ای روی بهبود عملکرد و طول عمر مفید دستگاه تاثیر بسزایی دارد.

آیا تعمیر و سرویس دوره‌ ای چیلر روی طول عمر و بازدهی دستگاه تاثیر دارد؟

بله؛ تعمیر و سرویس دوره‌ ای به موقع چیلر با پیشگیری از خرابی های احتمالی می‌ تواند طول عمر مفید دستگاه را افزایش دهد.

برای برطرف کردن رسوبات موجود در چیلر چه کاری باید انجام دهیم؟

برای برطرف کردن رسوبات موجود در چیلر باید فرآیند اسید شویی صورت گیرد.

آیا برای تعمیر و سرویس دوره‌ ای چیلر حتما باید از یک سرویس کار کمک بگیریم؟

بله؛ تعمیر و سرویس دستگاه چیلر کار تخصصی و پیچیده‌‌ ای است که حتما باید توسط یک سرویس کار ماهر و با تجربه صورت بگیرد.

کم بودن سطح روغن دستگاه چه مشکلاتی را به وجود می‌ آورد؟

کم بودن میزان روغن دستگاه می‌ تواند باعث بروز خرابی و معیوب شدن قطعات و متعلقات فنی دستگاه شود.